آماده ایم مسائل در منطقه و دنیا را با گفت وگو حل و فصل کنیم

به گزارش جعبه مهر، حسن روحانی که به منظور شرکت در اجلاس سران کوآلالامپور به مالزی سفر نموده است، صبح امروز در ملاقات صمیمی با ایرانیان مقیم این کشور، گفت: در سال 97 و با اعمال تحریم و فشار بی سابقه مالی با مشکلاتی از نظر تورم ، رشد مالی و اختلال در بازار کالا و ارز روبرو شدیم ، تورم بالا رفت و نرخ رشد مالی کشور منفی شد اما دولت و مردم توانستند با مقاومت و ایستادکی در بهار سال 98 کنترل اوضاع را بدست گیرند و بعد از اردیبهشت ماه سال 98 آمارها نشان از بهبود شرایط و حرکت همه شاخص ها به سمت مثبت است.

آماده ایم مسائل در منطقه و دنیا را با گفت وگو حل و فصل کنیم

به گفته رئیس جمهور، از اردیبهشت تا آبان ماه امسال نرخ تورم ماهانه نسبت به قبل فرایند کاهشی داشته و پیش بینی ما این است که امسال رشد مالی کشور منفی نبوده و مثبت خواهد شد و در رشد مالی بدون نفت حرکت مثبتی آغاز شده و در بسیاری از زمینه ها توانستیم به خوداتکایی برسیم.

یاری به حل مشکل جذب نخبگان و دانش آموختگان خارجی در داخل کشور، مسائل ناشی از اعمال تحریم ها برای دانشجویان اعم از مسائل بیمه و بانکی، تردد وهمچنین یاری به افزایش صادرات کالاهای ایرانی از جمله مواد غذایی به مالزی، از جمله مواد مطرح شده ازسوی نمایندگان ایرانیان مقیم مالزی در حضور رئیس جمهور بود.

روحانی همچنین قرار است روز آدینه راهی ژاپن گردد تا با آبه شینزو نخست وزیر این کشور درباره توسعه روابط دوجانبه تهران - توکیو ملاقات و گفت وگو کند.

وزارت امور خارجه ژاپن با صدور بیانیه ای در آستانه سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به این کشور اعلام نمود که توکیو در این سفر برای کاهش تنش ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه کوشش می نماید.

مهم ترین نکات صحبت های رئیس جمهور در ملاقات با ایرانیان مقیم مالزی به توضیح زیر است:

  • آماده ایم مسائل در منطقه و دنیا را با گفت و گو حل و فصل نموده و روابط نزدیک تری با کشورها داشته باشیم.
  • امروز بعضی از قطعات خودروهای فراوری داخل که زمانی از خارج وارد می شدند، توسط قطعه سازان داخلی ساخته می شوند.
  • در بخش تاسیسات نفت و گاز و ساخت توربین ها و کمپرسورها دچار مشکل بودیم اما امروز خودمان می سازیم و تحریم و فشار دشمنان برغم ایجادمشکل در زندگی مردم باعث شد در بعضی زمینه ها به سمت خودکفایی حرکت کنیم .
  • بارندگی ها موجب شد فراوری محصولات کشاورزی نسبت به سال قبل افزایش یابد و در استان خوزستان محصولات کشاورزی فراوری شده همچون ذرت، کلزا، برنج و گندم دو برابر سال قبل بوده که بی سابقه است.
  • در موضوع هسته ای نیز با وجود تحریم ها و فشارهای مالی ، پیشرفت های زیادی بدست آورده ایم و امروز سانتریفیوژهای جدید آی آر 6 ما کار می نمایند و سانتریفیوژهای آی آر 9 هم در مرحله آزمایش قرار دارند.
  • از نظر من این تحریم نمی تواند ادامه پیدا کند و یک حرکت غیر قانونی است.
  • فضای امروز کشور برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و کارخانه های نوآوری بسیار مناسب است . در حوزه فناوری اطلاعات و آی تی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی هستیم و آمار و ارقام بیانگر این است که هر دو روز 3 ایرانی متخصص و تحصیلنموده در خارج از کشور برای کار و فعالیت وارد کشور می گردد.
  • فاصله بین دانشگاه و فراوری، دانشگاه و فناوری و دانشگاه و صنعت و بازار کمتر شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4298

به "آماده ایم مسائل در منطقه و دنیا را با گفت وگو حل و فصل کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده ایم مسائل در منطقه و دنیا را با گفت وگو حل و فصل کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید