آمریکایی های شاغل در WHO اطلاعات کرونایی را به موقع به دولت ترامپ منتقل نموده اند

به گزارش جعبه مهر، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ده ها متخصص دولت آمریکا در مرکز کنترل پیشگیری از بیماری های سازمان بهداشت جهانی در ژنو کار می نمایند و اطلاعات مربوط به شیوع کرونا را به موقع به واشنگتن منتقل نموده اند.

آمریکایی های شاغل در WHO اطلاعات کرونایی را به موقع به دولت ترامپ منتقل نموده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی و همچنین مقامات بین المللی گزارش داد که ده ها محقق، پزشک متخصص و کارشناس سلامت عمومی آمریکایی در مراکز کنترل و پیشگیری از بیمار های سازمان بهداشت دنیای در ژنو به صورت تمام وقت کار می نمایند و در زمان ظهور ویروس کرونا در اواخر سال گذشته میلادی در چین اطلاعات کاملی درباره این موضوع و شیوع آن در چین به دولت دونالد ترامپ منتقل نموده بودند.

براساس این گزارش، این مقامات می گویند، تعدادی از کارکنان مرکز کنترل بیماری های آمریکا به طورمرتب و به عنوان بخشی از دوران کاری خود در سازمان بهداشت دنیای در ژنو مشغول فعالیت هستند. مقامات ارشد بهداشتی منصوب ترامپ نیز در زمان بحران به طور منظم و در بالاترین سطوح با سازمان بهداشتی شور و مشورت نموده اند.

واشنگتن پست در ادامه اضافه کرد: حضور این تعداد از مقامات آمریکایی اتهامات ترامپ علیه سازمان بهداشت دنیای در خصوص عدم توصیه های به موقع در زمینه شیوع ویروس کرونا، محافظت از چین و مسئولیت این سازمان در شیوع ویروس در ایالات متحده آمریکا را تضعیف می نماید.

براساس این گزارش، دولت آمریکا همچنین نوک پیکان نقدها خود را علیه پکن گرفته و چین را متهم به پنهانکاری در زمینه شیوع کرونا نموده است.

اما ترامپ که همیشه از روابط شخصی خوب خود با شی جینپینگ رئیس جمهور چین صحبت می نماید و مایل به آسیب روابط تجاری با این کشور نیست به نظر می رسد دیواری کوتاهتر از سازمان بهداشت دنیای که یک سازمان بی دفاع است پیدا ننموده است.

دبورا بریکس متخصص وزارت خارجه آمریکا که عضو تیم کاخ سفید در مبارزه با کرونا است روز یک شنبه در پاسخ به سوالی درباره حضور بسیاری از متخصصان آمریکایی در مرکز کنترل بیماری های سازمان بهداشت دنیای و پنهانکاری در این زمینه از پاسخ صریح طفره رفت و نگاه ها را متوجه چین و احتیاج به ارتباطات بیشتر این کشور با بقیه دنیا در این زمینه کرد.

وی در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز گفت: معمولا اولین کشوری که درگیر چنین اپیدمی می گردد باید در قبال ارتباط با دیگر کشور ها و همچنین شفاف سازی مسئولیت داشته باشد چرا که بقیه کشور های دنیا براساس اطلاعات آن ها تصمیم گیری می نمایند.

شکست دولت ترامپ در مقابله به موقع با ویروس کرونا و قربانی شدن بیش از 40 هزار آمریکایی بر اثر ویروس کرونا واشنگتن را مورد آماج حملات منتقدان قرار داده است.

مقامات آمریکایی کوشش می نمایند با فرافکنی قصور دولت را با منحرف کردن افکار عمومی به سمت چین یا سازمان بهداشت دنیای لاپوشانی نمایند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5822

به "آمریکایی های شاغل در WHO اطلاعات کرونایی را به موقع به دولت ترامپ منتقل نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی های شاغل در WHO اطلاعات کرونایی را به موقع به دولت ترامپ منتقل نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید