آینده نامعلوم پروفسور در جده

به گزارش جعبه مهر، تساوی الاهلی در نخستین هفته فصل جدید لیگ عربستان خیلی زود زنگ خطر را برای برانکو ایوانکوویچ به صدا درآورده و شاید سرمربی فصل پیش پرسپولیس اولین مربی اخراجی این لیگ لقب بگیرد.

آینده نامعلوم پروفسور در جده

به گزارش، برانکو ایوانکوویچ پس از مدت ها کش وقوس راهی الاهلی شد و در نخستین چالش جدی خود قرار بود تیمش را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند.

قطعا جدال با الهلال یکی از سخت ترین قرعه های ممکن برای الاهلی بود و آن ها که امیدوار بودند با برانکو که پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان رسانده بتوانند تا مراحل انتهای برسند پس از شکست 4 بر 2 خانگی برابر الهلال شانس صعود خود را از دست رفته دیدند. در بازی برگشت هم پیروزی یک برصفر کمکی به آن ها نکرد تا پروفسور که پیش از این یک بار طعم اخراج از تیم های عربستانی را چشیده بار دیگر خود را بر لبه تیغ ببیند. او در سال 2012 الاتفاق را در رده چهارم لیگ قرار داد، اما درنهایت از سمت خود برکنار شد.

تیم های عربستانی معمولا به کم حوصله بودن در حفظ مربیان خود معروفند. آن ها از پیش از آغاز فصل گذشته تا انتها 36 بار روی نیمکت ها تغییر ایجاد نموده اند و این در حالی است که این لیگ با تنها 16 تیم برگزار می گردد. از این تعداد 22 مربی در میانه های فصل اخراج شده یا به تیم دیگری پیوستند. تنها چهار تیم الحزم، الشباب، التعاون و الرعد تا انتها لیگ تنها یک مربی را روی نیمکت خود داشتند که الشباب و التعاون در انتها فصل با مربیان خود قطع همکاری کردند و تنها الحزم و الرعد هستند که همچنان از مربیان رومانیایی و آلبانیایی خود استفاده می نمایند.

این تعداد تغییر برای یک لیگ 16 تیمی آماری بسیار عجیب محسوب می گردد. مدیران باشگاه های عربستانی معمولا به سرمربیان خود فرصت زیادی نمی دهند و تنها چند نتیجه ضعیف کافی است تا آن ها کار خود را از دست بدهند. نخستین اخراجی فصل گذشته این لیگ رامون دیاز، سرمربی آرژانتینی الاتحاد بود که پس از سه شکست پیاپی و تا پیش از هفته چهارم از سمت خود برکنار شد.

حالا برانکو که افتخارات زیادی با پرسپولیس به دست آورده بود و پس از کسب سه قهرمانی پیاپی در لیگ ایران راهی عربستان شده است خیلی زود جایگاه اش را در خطر از دست دادن می بیند. تساوی در هفته نخست برابر تیم تازه صعود نموده العداله، انتقاد های طرفداران و حتی مدیران باشگاه را به دنبال داشته است. او پنجشنبه شب انتظار یک برد خانگی نسبتا راحت را برابر این تیم داشت و شاگردانش گل نخست را نیز به ثمر رساندند، اما در دقیقه 87 گل تساوی را دریافت کردند تا آغاز پروفسور در لیگ چندان امیدوار نماینده نباشد.

پس از این دیدار منصور بن مشعل، سرپرست باشگاه الاهلی برای سرمربی تیمش خط و نشان کشید و گفت: برانکو تا الان و در این سه دیدار رسمی نشان داده که تیم را خوب بررسی و بررسی ننموده و شناخت خوبی به دست نیاورده است. به زودی تصمیمی قاطع خواهیم گرفت. این چنین موضع گیری هایی در فوتبال عربستان خیلی عجیب نیست، اما معمولا در فوتبال جهان با مربیان جدید چنین برخورد هایی انجام نمی گردد. اگر پرسپولیس هم پس از آغاز ضعیف برانکو در این تیم تصمیم به برکناری او می گرفت شاید افتخارات سال های اخیر این تیم هیچ گاه حاصل نمی شد.

نظم و انضباط و مقابله با بازیکن سالاری یکی از چارچوب های اصلی برانکو در تیم هایش است. او در بدو ورود به الاهلی با عمر سوما، ستاره سوریه ای تیمش دچار مشکل شد و حتی در دیدار نخست تا دقیقه 62 این مهاجم را به میدان نفرستاد. طرفداران الاهلی نیز چندان از این شیوه مربیگری استقبال ننموده اند و به حمایت از سوما پرداخته اند. در این شرایط بعید نیست مرد کروات خیلی زود جده را ترک نموده و به کشورش برگردد. البته او پس از این بازی از طرفداران الاهلی عذرخواهی نموده و قول داده که در دیدار های بعد این نتیجه جبران خواهد شد: از نتیجه حاصل شده متاسف و ناراحت هستم. از همه بابت این نتیجه عذر می خواهم. شگفتی ها همواره در بازی های افتتاحیه خلق می شوند. متاسفانه نتوانستیم به آنچه سزاوارش بود، برسیم. مرتکب یک سری اشتباهات در خط میانی شدیم. در بازی های بعدی حتما آن را جبران می کنیم.

بن مشعل هم اگر چه به نوعی مربی تیمش را تهدید به اخراج نموده، اما از سوی دیگر می گوید که طبق خواسته برانکو مشغول مذاکره برای خرید یک مدافع چپ خارجی و احتمالا برزیلی هستند تا خط دفاعی خود را تقویت نمایند. این تیم پنجشنبه آینده در هفته دوم لیگ میهمان الاتفاق خواهد بود. با توجه به دیدار هایی که شاگردان برانکو در پیش دارند شاید مصاف خانگی هفته پنجم با النصر، قهرمان فصل گذشته سرنوشت او را خیلی زود تعیین کند. به نظر نمی رسد سرمربی سابق سرخ پوشان تا انتها فصل در این باشگاه ماندنی باشد.

منبع:فرهیختگان

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3058

به "آینده نامعلوم پروفسور در جده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده نامعلوم پروفسور در جده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید