ابراز امیدواری روسیه به دستیابی به توافق تا ضرب الاجل 10 تیر

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: روسیه و چین درباره حصول توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 تا ضرب الاجل دهم تیر ابراز امیدواری نموده اند.

ابراز امیدواری روسیه به دستیابی به توافق تا ضرب الاجل 10 تیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه طی نشستی در شورای فدراسیونِ این کشور گفت: امیدواریم طرفین تا ضرب الاجل دهم تیر به توافقی کامل، که به نقطه عطفی مهم در تاریخ رژیم عدم اشاعه سلاح های هسته ای بدل خواهد شد، دست یابند.

وی همچنین بر ضرورت به رسمیت شناختن حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، از جمله غنی سازی اورانیوم تحت نظارت بین المللی تاکید نمود.

ریابکوف گفت: برای دریافت نتیجه به کار خود ادامه خواهیم داد.

هوآ چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز دوشنبه با اعلام اینکه مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین، روسیه و آلمان با روندی مثبت پیش می رود تمایل کشورش را جهت همکاری برای دستیابی به توافق نهایی ابراز کرد.

وی طی سخنانش در یک کنفرانس خبری گفت همه طرف های مذاکره برای دستیابی هر چه سریعتر به توافق و راه چاره مسائل اصلی اراده سیاسی زیادی از خود نشان می دهند.

هوآ با بیان اینکه ایران و 1+5 به مذاکره بر سر متن توافق نهایی سرعت بخشیده اند اضافه کرد مذاکرات در مرحله پایانی واقع شده است.

به گزارش پرس تی وی، وی گفت: چین امیدوار است همه طرف ها قدر آنچه حاصل شده است را بدانند و به شرایط مطلوبتری دست یافته، اختلافات را کنار بگذارند و با اتخاذ تصمیمی سریع برای دستیابی به توافقی جامع طبق برنامه کوشش نمایند.

ایران و 1+5 پیشتر در لوزانِ سوئیس در خصوص چارچوب متن نهایی به تفاهم دست یافتند و اکنون برای توافق نهایی بر سر مناقشه دیرینه غرب در خصوص برنامه هسته ای ایران با یکدیگر مذاکره می نمایند.

پ

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4419

به "ابراز امیدواری روسیه به دستیابی به توافق تا ضرب الاجل 10 تیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری روسیه به دستیابی به توافق تا ضرب الاجل 10 تیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید