استقرار صدور مجوزهای حفاری انشعابات خانگی روی سامانه تهران من

به گزارش جعبه مهر، از نیمه فروردین ماه سال آینده، امکان ثبت درخواست صدور و اخذ مجوز حفاری انشعابات خانگی در سامانه تهران من فراهم خواهد شد.

استقرار صدور مجوزهای حفاری انشعابات خانگی روی سامانه تهران من

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، امیر خادمی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی با بیان آنکه شهرداری تهران از نیمه سال 1398 اقدام به تهیه سامانه ای به منظور معین اطلاعات مربوط به سن آسفالت معابر شهر تهران به تفکیک بزرگراه، شریانی اصلی و فرعی، جمع آوری نماینده و محلی و پیاده رو در بستر GIS کرد، از راه اندازی این سامانه برای مناطق 22 گانه شهرداری تهران در نیمه نخست سال 1399 اطلاع داد و گفت: بانک اطلاعاتی حاصل از فعالیت سامانه مذکور امکان ثبت درخواست صدور و اخذ مجوز حفاری انشعابات خانگی(آب، گاز و فاضلاب) در سامانه تهران من را فراهم ساخته است؛ امکانی که در راستای تحقق شعار تهران شهری برای همه و نیل به اهداف شهر هوشمند، از نیمه فروردین ماه سال 1400 در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

خادمی، حذف مراجعات شهروندی به دفاتر خدمات الکترونیک و شهرداری های مناطق را از جمله مزایای فراهم شدن امکان ثبت اینترنتی درخواست صدور مجوز حفاری انشعابات خانگی ذکر و اضافه نمود: تکریم ارباب رجوع و تسهیل و تسریع در فرآیند اقدامات اداری و کارشناسی و نیز شفاف سازی نحوه محاسبه هزینه عوارض از دیگر منافع راه اندازی این سرویس اینترنتی در سامانه تهران من خواهد بود.

او نحوه فعالیت شهروندان به منظور ثبت درخواست صدور و اخذ مجوز حفاری را شامل اخذ فرم درخواست مجوز حفاری از شرکت خدمت رسان، مراجعه به سامانه تهران من و ثبت نام، ورود اطلاعات حفاری در فرم ثبت درخواست، انجام استعلامات اتوماتیک سیستمی و آنالیز های سیستمی ناحیه، رویت ریز صورتحساب و پرداخت هزینه حفاری به وسیله دستگاه pos یا درگاه بانگ، تایید و امضای سیستمی شهردار ناحیه و در نهایت دریافت نسخه الکترونیکی مجوز صادره دانست و یادآور شد: برای نخستین بار این امکان مهیا شده تا شرکت های خدمت رسان نیز بتوانند مجوزهای تایید شده را به صورت سیستمی رویت نموده و پس از انجام مراتب اداری و درون سازمانی، زمان شروع عملیات حفاری را در سیستم اعلام نمایند تا به این ترتیب متقاضی حفاری و عوامل نظارتی شهرداری از زمان دقیق شروع عملیات آگاه شوند.

صدور مجوزهای حفاری مردمی که معمولا برای اخذ حق انشعاب خدمات شهری ضرورت پیدا می نماید، به دلیل تاثیرگذاری مستقیم آیتم های مختلف فنی بر مبلغ عوارض همیشه یکی از موضوعات مشکل آفرین برای شهروندان بوده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9710

به "استقرار صدور مجوزهای حفاری انشعابات خانگی روی سامانه تهران من" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار صدور مجوزهای حفاری انشعابات خانگی روی سامانه تهران من"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید