اشتغال زایی شرکت های دانش بنیان در استان کرمان

به گزارش جعبه مهر، سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری گفت: نقش پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در برنامه ریزی های اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتغال زایی شرکت های دانش بنیان در استان کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از کرمان، محمد علی دهقان سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان گفت: سنجش آمار ارائه شده در حوزه اشتغال و مشخص درصد تسهیلات ارائه شده به افراد، نوع مهارت و رده سنی افراد متقاضی اشتغال یکی از ضرورت های مهم توسعه اشتغال در استان است.

وی توضیح داد: اشتغال مهمترین ضرورت کشور است و دستگاه ها تا 15 بهمن ماه فرصت دارند برنامه خود را برای انجام تعهدات اشتغال در سال 98 به استانداری اعلام نمایند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری توضیح داد: برای برنامه ریزی بهینه در حوزه اشتغال، توجه به بحث اشتغال زنان و نقش پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان مهم است و باید به آن توجه گردد.

دهقان با اشاره به لزوم ایجاد مشاغل پایدار در سطح استان گفت: وقتی فردی سال جاری 2 ساعت حق التدریس در یک دانشگاه دارد و شاغل محسوب می گردد؛ چه اعتباری وجود دارد که این فرد همین دو ساعت تدریس را در سال بعد داشته باشد و از این منظر باید به سمت ایجاد اشتغال های پایدار در سطح استان پیش برویم.

وی گفت: مطابق با گزارش های ارائه شده توسط 40 دستگاه استان، از مجموع 34258 تعهد اشتغال این دستگاه ها در سال 97، تعداد 32274 شغل تاکنون ایجاد شده است.

وی با تقدیر از عملکرد 11 دستگاه استانی برای ایجاد اشتغال اضافه کرد: از مجموع 27847 تعهد اشتغال سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب، کمیته امداد، بنیاد مسکن، بهزیستی، جهاد کشاورزی شمال و جنوب، دانشگاه های علوم پزشکی سیرجان، جیرفت و کرمان، صندوق کارآفرینی امید، آموزش و پرورش در سال 97، تاکنون 27237 شغل در سطح استان ایجاد شده است و نشان دهنده میزان فعالیت این دستگاه ها برای ایجاد اشتعال است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری گفت: باتوجه به نزدیک شدن به ماه های سرانجامی سال، بعضی از دستگاه ها عملکردی کمتر از 90 درصد برای انجام تعهدات اشتغال دارند و ضروری است تا سرانجام بهمن ماه به این سقف برسند.

مدیر کل دفتر امور مالی استانداری نیز در این جلسه گفت: در بحث تسهیلات روستایی، 239 میلیارد تومان اعتبار به پنج بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و بانک های کشاورزی شمال و جنوب استان واگذار شده است و تقریبا همه این اعتبار واگذار شده، جذب شده است.

رضا سنجری با اشاره به دو محدودیت در بحث تسهیلات روستایی اضافه کرد: از طرفی اغلب افراد متقاضی دریافت تسهیلات خواهان سرمایه گذاری در حوزه دامپروری هستند و از طرف دیگر، در بحث ضمانت های بانکی متقاضیان دارای مشکلاتی هستند و باید برطرف گردد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه گفت: یکی از چالش های جدی در بحث اشتغال، کامل نبودن اطلاعات افراد متقاضی اشتغال است.

رضا اسماعیلی اضافه کرد: طی سال 96 در مجموع تعداد 20 هزار نفر به افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان اضافه شده است ولی اسامی این افراد در هیچ سامانه ای به عنوان فرد دریافت نماینده اشتغال ثبت نشده است.

س

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 982

به "اشتغال زایی شرکت های دانش بنیان در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال زایی شرکت های دانش بنیان در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید