افشاگری نشریه انگلیسی از شرایط اسفناک مهاجران اتیوپی در زندان های عربستان

به گزارش جعبه مهر، یک نشریه انگلیسی با انتشار عکس های درز یافته توسط بازداشت شدگان مهاجر اتیوپی در زندان های عربستان، به شرایط اسفناک این مهاجران پرداخت.

افشاگری نشریه انگلیسی از شرایط اسفناک مهاجران اتیوپی در زندان های عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، نشریه انگلیسی ساندی تلگراف از شرایط اسفناک و غیر انسانی عربستان علیه مهاجران آفریقایی که در بازداشتگاه های سعودی هستند، خبر داد و تاکید کرد که آن ها در این بازداشتگاه رها شده اند تا جان خود را از دست دهند.

این نشریه بیان کرد که عربستان در سایه شیوع اپیدمی کرونا صدها مهاجر را در شرایط سخت و بحرانی بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش نشریه ساندی تلگراف تصاویر وحشتناکی از شرایط اسفناک مهاجران آفریقایی در بازداشتگاه های عربستان توسط تلفن های همراه بازداشت شدگان به صورت مخفیانه گرفته شده و به منابع این روزنامه درز یافته که این تصاویر د ه ها مرد گرسنه و نیمه عریان را در یک اتاق کوچک احاطه شده توسط سیم خاردار نشان می دهد.

این نشریه تصویر جسد مهاجری بر روی پتوی ارغوانی در وسط اتاق را نشان می دهد که در اثر گرما جان خود را از دست داده؛ این درحالی است که بازداشت شدگان دسترسی به آب و مواد غذایی برای زنده ماندن ندارند.

تصویر دوم آنقدر وحشتناک و دردناک بود که روزنامه مذکور آن را منتشر نکرده و تصویر یک مرد جوان آفریقایی بود که از پنجره اتاق آویزان شده بود که به گفته دوستانش به خاطر شرایط دردناک دست به خودکشی زده است.

مهاجران آفریقایی که آثار شکنجه های سعودی بر بدنشان به خوبی نمایان است بیان کردند که نگهبانان زندان آن ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و به آن ها توهین می کنند.

ابیبی الاثیوبی که به مدت چهار ماه در بازداشتگاه به سر می برد، گفت: جهنم اینجاست و با ما مانند حیوانات رفتار می شود و هرروز مورد ضرب و شتم نگهبانان قرار می گیریم.

وی اضافه نمود: وقتی به این نتیجه می رسم که هیچ راهی برای رهایی از اینجا وجود ندارد ، قصد خودکشی می کنم و این همان کاری است که دیگران انجام داده اند. ابیبی از طریق تلفن همراهی که مخفیانه به وی در بازداشتگاه رسیده بود، صحبت می کرد.

الاثیوبی در ادامه بیان کرد که جرم من تنها ترک کشورم برای جست وجوی زندگی بهتری بود؛ اما آن ها با شوک برقی ما را شکنجه کردند؛ گویا که ما قاتل هستیم.

این عکس ها و تصاویر اندوهناک از مهاجران آفریقایی خشم و اندوه بسیاری از فعالان حقوق بشر را برانگیخت و در سایه اعتراضات جهانی ابراز همدردی کردند و از جنبش ضد نژاد پرستی زندگی سیاه پوستان مهم است حمایت کردند.

ادم کوغل عضو سازمان دیده بان حقوق بشر و ناظر امور عربستان شرح داد که تصاویر منتشر شده از شرایط بحرانی بازداشت شدگان آفریقایی در عربستان نشان می دهد که مقامات سعودی بدون احترام به مهاجران و توجه به جانشان، آن ها را در شرایط آلوده نگه می دارند و رفتار غیرانسانی با آن ها دارند.

کوغل با نگاهی به عکس های مهاجرانی که خودکشی کرده اند، تاکید کرد که بازداشتگاه های کثیف در جنوب عربستان با استانداردهای بین المللی مطابقت ندارد و هیچ توجیهی برای اقدامات یک کشور ثروتمند مانند عربستان در خصوص بازداشت مهاجران در این شرایط بحرانی وجود ندارد.

نشریه ساندی تلگراف شرح داد که عربستان از کارگران در آسیا و آفریقا بیگاری می کشد و در سال 2019 تعداد کارگران خارجی در عربستان به 6.6 میلیون نفر رسیده که بسیاری از آن ها در شرایط بسیار سختی کار می کنند.

این کارگران معمولاً در بخش های ساخت و ساز، صنایع دستی و خدمات منزل فعالیت می کنند. بیشتر کارگران از جنوب آسیا و شاخ آفریقا به این عربستان مهاجرت کرده اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، مراکز بازداشت شده مملو از مردان و زنان اتیوپی است.

هزاران زن و مرد اتیوپی از دهه دوم از خلال شرکت های عامل سعودی یا برای فرار از فقر در کشورشان به عربستان سعودی سفر کردند؛ درحالی که آن ها به دلیل اتهام به انتشار ویروس کرونا در سعودی و در بخش دیگر به دلیل سیاست های سعودی بازداشت شدند.

ساندی تلگراف شرایط مهاجران آفریقایی را توصیف کرد و گفت بسیاری از بازداشت شدگان به مدت 5 ماه قصد خودکشی در سر دارند و یا از بیماری رنج می برند و به نقل از یکی از بازداشت شدگان نوشت که نگهبانان به ما اهانت می کنند و می گویند دولت به شما توجهی ندارد و ما باید با شما چه کنیم؟

بازداشت شده دیگری بیان کرد که پسری 16 ساله در ماه گذشته خود را به دار آویخت و نگهبانان جسد وی را مانند زباله به بیرون انداختند.

عربستان در ده روز اول ماه آوریل سال جاری حدود 3 هزار مهاجر اتیوپی را تبعید کرد و پس از فشارهای بین المللی بر ریاض این عمل متوقف شد.

اما تحقیقات ساندی تلگراف نشان داد که بسیاری از مهاجران که از اعزامشان خبر داده اند، اکنون در شرایط اسفناک و بحرانی در زندان های عربستان و در سایه اپیدمی ویروس کرونا رها شده اند.

یکی از بازداشت شدگان بیان کرد که سعودی ها ما را در اینجا رها کرده اند تا بمیریم؛ درحالی که بسیاری از بیماری های مختلف به جز بیماری کرونا نیز در بازداشتگاه وجود دارد.

عکس های مخفی منتشر شده از زندان های عربستان نشان می دهد که برخی از افراد مبتلا به التهابات پوستی بوده که مقامات ادعا می کنند قابل درمان نیستند.

جوان اتیوپی دیگر گفت: کل روز را یک تکه نان و مقدار اندکی برنج می خوریم و آب شرب وجود ندارد و حمام ها همیشه مملو از فاضلاب هستند و تمام اتاق و مواد خوراکی بوی تعفن می دهد.

این نشریه نوشت که جامعه عربستان با تبعیض طبقاتی و نژادی آمیخته شده است. آفریقایی ها از حقوق قانونی برخوردار نیستند و بسیاری از آن ها به دلیل سوء استفاده نژادی کارفرمایان، شکایت دارند. قوانینی در سال 2013 برای محدود کردن کارگران خارجی تصویب شد و از زمان انتصاب محمد بن سلمان به ولیعهدی در سال 2017 ، پیگرد قانونی کارگران خارجی افزایش یافته است.

طبق آمار سازمان بین المللی مهاجرت (IOM)، زمانی که ریاض در سال 2017 کمپینی را علیه مهاجرت غیرقانونی به راه انداخت، در عربستان حدود 500 هزار اتیوپیایی وجود داشت.

این نشریه انگلیسی بازداشتگاه های مهاجران آفریقایی در عربستان را فاش کرد که یکی از آنها الشمیسی در جاده ای میان جده و مکه است و دومین در جیزان ، در نزدیکی مرز با یمن واقع شده است . همچنین مراکز بازداشت دیگری نیز برای مهاجران اتیوپی وجود دارد.

مهاجران بیان کردند که در هر اتاق از بازداشتگاه صدها نفر بازداشت هستند.

ادم کوغل گفت که عربستان به عنوان کشوری ثروتمند، مهاجران را به صورت غیرقانونی و در شرایط غیربهداشتی و در بازداشتگاه های شلوغ بازداشت کرده که در صورت رهایی از بازداشتگاه دچار آسیب های روحی و روانی خواهند شد.

وی ادامه داد این سوال مطرح می شود که آیا عربستان عامدانه به مراکز بازداشتگاه اجازه می دهد تا به مجازات و شکنجه مهاجران آفریقایی بپردازد؟

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7324

به "افشاگری نشریه انگلیسی از شرایط اسفناک مهاجران اتیوپی در زندان های عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری نشریه انگلیسی از شرایط اسفناک مهاجران اتیوپی در زندان های عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید