افغانستان: آمریکا یک پایگاه مخروبه را به نیروهای امنیتی افغان واگذار کرده است

به گزارش جعبه مهر، والی لوگر در شرق افغانستان با تاکید بر تغییر تاکتیک نیروهای افغان پس از خروج نظامیان آمریکایی گفت که آمریکایی ها یک پایگاه مخروبه را در لوگر به نیروهای افغان تحویل داده اند.

افغانستان: آمریکا یک پایگاه مخروبه را به نیروهای امنیتی افغان واگذار کرده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالقیوم رحیمی والی لوگر با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی اظهارداشت که نیروهای آمریکایی پایگاه فاب شنک که مخروبه است را به نیروهای امنیتی افغانستان واگذار کرده است.

وی اضافه نمود که نیروهای افغان در نظر دارند تا پس از بازسازی این پایگاه، از آن به عنوان یک مرکز آموزشی استفاده کنند.

فاب شنک با 8 کیلومتر طول و 3 کیلومتر عرض و یک فرودگاه، بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در ولایت لوگر بود که در فاصله سال های 2006 تا 2016 میلادی حدود 18 هزار نظامی در آن مستقر بودند.

آخرین نظامیان آمریکایی دی ماه سال گذشته و در فرایند کاهش نیروها در افغانستان در زمان ریاست جمهوری ترامپ این پایگاه را ترک کردند.

به گزارش استارز اند استرایپس، بخش هایی از این پایگاه در سال 2014 میلادی در زمان ریاست جمهوری اوباما و کاهش سطح نیروها تخریب شده بود، فرایند کاهشی که سطح نیروها را از 100 هزار نفر به 8400 کاهش یافت و براساس گزارش ها دستکم 6 میلیارد دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشت.

والی لوگر اظهارداشت که نیروهای افغان از این پس بدون نیروی هوایی آمریکا و مشاوران نظامی این کشور امنیت را تامین خواهند کرد.

رحیمی با اظهار اینکه نیروهای افغان تاکتیک نظامی و تجهیزات نیروهای آمریکایی را کنار خواهند گذاشت، تاکید کرد که نیروها از این به بعد از خودروهای زرهی هاموی استفاده نمی کنند زیرا برای زمین سنگلاخ لوگر مناسب نیست و در عوض نیروها مانند طالبان از خودروها و موتورسیکلت های عادی استفاده خواهند کرد.

وی شرح داد: برای جنگ با چریک ها، شما هم باید چریک باشید.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10112

به "افغانستان: آمریکا یک پایگاه مخروبه را به نیروهای امنیتی افغان واگذار کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان: آمریکا یک پایگاه مخروبه را به نیروهای امنیتی افغان واگذار کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید