انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها باطل شد

به گزارش جعبه مهر، هیات حل اختلاف مرکزی شوراها بر اساس مستندات و گزارش های ارائه شده رأی به باطل بودن انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان ها داد که وزارت کشور نیز آن را تایید کرد.

انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها باطل شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شوراها بر اساس مستندات و گزارش های ارائه شده رأی به باطل بودن انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان ها داده شد و مقرر شد انتخابات به زودی مجدد برگزار گردد.

شورای عالی استان ها عظیم ترین نهاد شورایی در کشور است که متشکل از 85 نماینده شهر و روستا است که بر اساس قانون می توانند مانند دولت لایحه به مجلس برای قانون گذاری ارسال نمایند.

در تاریخ 21 آذر سال 98 انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان ها در مجلس قدیم برگزار گردید که این انتخابات حواشی داشت.

در هنگام برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان ها 3 نفر از نمایندگان جدید شورای عالی استان ها در استان خوزستان حضور نداشتند و از آنها دعوتی به عمل نیامده بود و یک نماینده نیز علیرغم سلب عضویت شدن در جلسه رأی گیری حضور داشت.

وزارت کشور هم از شورای عالی استان ها درخواست نموده بود برای حضور نمایندگان خوزستان در انتخابات، انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان ها را با تعویق برگزار کند که الویری توجهی به این موضوع نداشت و انتخابات را برگزار کرد و بلافاصله چند تن از اعضای شورای عالی استان ها و همین طور وزارت کشور به برگزاری این انتخابات ایراد گرفتند و نهایتاً در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شوراها مصوب شد که انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان ها هر چه سریع تر باید برگزار گردد.

  • تایید وزارت کشور

محمدرضا صمیمی مدیرکل امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور گفت: آنالیز اختلاف ارجاع شده در مورد انتخاب هیات رییسه شورای عالی استان ها به هیات مرکزی حل اختلاف شوراهای اسلامی شهر و روستا، در جلسه امروز این هیات به جمع بندی و صدور رای رسید.

صمیمی اضافه نمود: هیات مرکزی حل اختلاف، شهر و روستا با توجه به ایراد وارد شده به انتخابات مورخ 21 آذرماه سال گذشته هیئت رئیسه شورای عالی استانها که به واسطه عدم حضور غیر موجه نمایندگان منتخب شورای یکی از استان ها در جلسه برگزاری انتخابات، مطرح شده است، پس از آنالیز کامل موضوع در چندین جلسه، به تجدید این انتخابات رای داد.

مدیر کل شوراها افزود: بر اساس رای هیات مرکزی حل اختلاف، شورای عالی استان ها در اولین جلسه آینده خود نسبت به برگزاری مجدد انتخابات هیات رئیسه برای مدت به جامانده سومین سال اقدام می نماید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6128

به "انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها باطل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها باطل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید