اهدا نمایندگان خون با کیک و آبمیوه خداحافظی نمایند

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: به دلیل محدودیت اقتصادی شدید، در تهیه اقلام مصرفی دچار مشکلیم و دیگر حتی کیک و آبمیوه هم نمی توانیم به خون دهندگان بدهیم.

اهدا نمایندگان خون با کیک و آبمیوه خداحافظی نمایند

به گزارش خبرنگار از ، حمیدرضا اسلامی مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در پنجمین نشست مجمع نمایندگان استان با موضوع بهداشت و درمان که در دیوان محاسبات خراسان رضوی برگزار گردید ،گفت: ما 60 بیمارستان را در استان پوشش می دهیم. در سال 94، با 256 پرسنل، 322 هزار کیسه خون و فراورده فراوری نموده ایم. در سال 97، 244 پرسنل داشته ایم و 366 هزار فراوری داشته ایم.

او توضیح داد: مرتباً مصرف خون بیمارستان ها رو به افزایش است. با این افزایش مصرف دیگر جوابگو نخواهیم بود و در انتقال خون بحران خواهیم داشت.

اسلامی اضافه کرد: ما در استان بیمارستان های زیادی از جمله بیمارستان امام رضا(ع) داریم که به دلیل حجم بالای عمل های جراحی بیشترین تعداد کیسه خون را مصرف می نمایند.

او با بیان اینکه با این روند فراوری، حقوق عقب افتاده پرسنلمان بسیار زیاد است، توضیح داد: یک سال اضافه کار پرداخت ننموده ایم. و مابقی پرداختی ها به بازار به شدت دچار مشکل شده. در سال 94، 73 درصد احتیاج ها را جواب داده ایم و در سال 97، علی رغم تمام مسائل 84 درصد احتیاج ها را جوابگو بوده ایم.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: مشهد حالت مستقلی دارد و هرکدام از مجموعه ها وضعیت اختصاصی در استان دارند. انتقال خون، همه استان را پوشش می دهد، علاوه بر 6 دانشگاه علوم پزشکی در پارسال، از 366 هزار کیسه خون، 5 هزار کیسه برای استان سیستان و بلوچستان در شرایط اضطرار فرستاده ایم.

اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب انتقال خون، اضافه کرد: در این 4 سال، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت غیر مستقیم کار را به عهده گرفته و تا الان 3 تا از مدیران دانشگاه در انتقال خون هستند.

/ز.م

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3429

به "اهدا نمایندگان خون با کیک و آبمیوه خداحافظی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدا نمایندگان خون با کیک و آبمیوه خداحافظی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید