تحرکات کمیته عربی پیش از نشست شورای امنیت درباره سد النهضه

به گزارش جعبه مهر، نماینده دائم اتحادیه عرب در سازمان ملل خواسته های کمیته عربی از نشست آینده شورای امنیت درباره سد النهضه اتیوپی را گفت.

تحرکات کمیته عربی پیش از نشست شورای امنیت درباره سد النهضه

ماجد عبدالفتاح، نماینده دائم اتحادیه عرب در سازمان ملل در گفتگوی تلفنی با شبکه ماهواره ای TeN ضمن تکذیب اینکه کمیته عربی متشکل از پنج عضو یعنی عربستان، اردن، مراکش، عراق و اتحادیه عرب اعمال تحریم هایی بر اتیوپی و یا اعزام نیروهای حافظ صلح به سد النهضه را خواهان شده باشد، تاکید نمود: کمیته عربی با اعضای شورای امنیت ملاقات نموده و ابعاد و پیشینه پرونده سد النهضه را برای آنها توضیح خواهد داد.

عبدالفتاح اظهار کرد: قرار است کمیته فردا (سه شنبه) ملاقاتهایی هم با نمایندگان چین، روسیه، آفریقا، آمریکا، فرانسه، هند، مکزیک و ویتنام داشته و ابعاد این پرونده را برای آنها توضیح دهد.

نماینده دائم اتحادیه عرب در سازمان ملل در ادامه گفت: هدف از این ملاقاتها رسیدن به تصمیمی ویژه برای سد النهضه و تصویب آن با کسب 9 رای ضروری است.

او با اشاره به اینکه رویکردی از سوی اعضای دائم برای استفاده از حق وتو وجود ندارد، تاکید نمود: کشورهای عربی حق اتیوپی برای توسعه را به رسمیت می شناسند اما به شرط اینکه زیان بزرگی به کشورهای پایین دست وارد نشده و موجب قطع آب آنها نگردد.

عبدالفتاح اضافه کرد: قطعی آب بر کشاورزی، امنیت غذایی و رفتارهای بهداشتی کشورهای پایین دست تاثیر می گذارد و این پرونده را از یک موضوع توسعه ای به موضوعی ضد حقوق بشری تبدیل می نماید و باید توافقی الزام آور درباره آب گیری و راه اندازی سد جهت مشخص زمان های باز کردن و بستن سد و اندازه آب حاصل گردد.، ایسنا

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10590

به "تحرکات کمیته عربی پیش از نشست شورای امنیت درباره سد النهضه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات کمیته عربی پیش از نشست شورای امنیت درباره سد النهضه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید