تحقیق و تفحص درباره واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر در مجلس

به گزارش جعبه مهر، تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی، در مجلس کلید خورده و در دست بررسی است.

تحقیق و تفحص درباره واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر در مجلس

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، از زمانی که خصوصی سازی در ایران رواج پیدا کرده، شرکت ها و مجموعه های تولیدی عظیمی در قالب اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شدند.

بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از این واگذاری ها به غلط صورت گرفتند و بجای اینکه موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی شوند، شرکت ها را در معرض تعطیلی قرار دادند.

هفت تپه، کشت و صنعت و دامپروری مغان، ماشین سازی تبریز، هپکو، پالایشگاه کرمانشاه، مجتمع گوشت اردبیل و... از جمله شرکت هایی هستند که به بخش خصوصی واگذار شدند و تخلفات بسیاری در جریان واگذاری های آن ها اجرا شده که منجر به کاهش تولید و زیان دهی و... این مجموعه ها شده است.

بررسی ها نشان می دهد که در جریان واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر هم تخلفاتی چون واگذاری به قیمتی کمتر از ارزش واقعی اجرا شده و همین امر موجب شده، تحقیق و تفحص از واگذاری این مجموعه در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد تصویب قرار گیرد.

البته تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر از مجلس دهم آغاز و جمع آوری مدارک و مستندات تخلف واگذاری به بخش خصوصی آماده شده بود و در دو نوبت نیز به تایید نمایندگان مجلس در دوره قبل رسیده بود؛ اما به دلیل زمان بر بودن موضوع و پایان دوره مجلس دهم، منتج به نتیجه نهایی نشد و بر همین اساس، ادامه تحقیق و تفحص در مجلس فعلی نیاز به بررسی و تصویب مجدد داشت.

طبق گفته های جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هفت واحد پتروشیمی از جمله پتروشیمی مهاباد به بخش خصوصی که در سال 91 انجام گرفته، توسط نمایندگان مردم در صحن علنی مجلس آغاز شده و در صورت محرز شدن تخلفات در نحوه واگذاری ها، عوامل آن به مراجع قضایی معرفی و برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8325

به "تحقیق و تفحص درباره واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق و تفحص درباره واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید