تداوم درخواست های مقامات آلمانی برای اعمال فشارهای بیشتر بر ترکیه

به گزارش جعبه مهر، بسیاری از سیاستمداران و مقامات آلمانی در درخواست های مختلفی خواهان مجازات های بیشتری علیه ترکیه به دلیل تداوم حملات این کشور به شمال سوریه هستند.

تداوم درخواست های مقامات آلمانی برای اعمال فشارهای بیشتر بر ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، ترکیه با حمله نظامی به شمال سوریه انتقادهای بین المللی فراوانی را علیه خود به وجود آورده است.

از آلمان هم همچنان درخواست های بیشتری برای اعمال تحریم ها و مجازات های بیشتر علیه ترکیه شکل می گیرد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواهان توقف فوری حملات نظامی به شمال سوریه شده است.

در این میان بسیاری از سیاستمداران احزاب متحد مسیحی، سوسیال دموکرات و اپوزیسیون آلمان خواهان ارسال سیگنال های واضخ تری به رئیس جمهور ترکیه شده اند.

الکساندر گراف لامبسدورف، معاون فراکسیون حزب لیبرال دموکرات آلمان در گفتگویی با روزنامه دی ولت گفته است که دولت آلمان باید در این راستا مانند فرانسه عمل کند و سفیر ترکیه را احضار کند. به گفته وی همچنین باید تعمیق اتحادیه گمرکی با ترکیه و آزادسازی ویزا برای شهروندان ترک که آنکارا امیدوار به اجرایی شدن آن است تا اطلاع ثانونی به حال تعلیق درآید.

بریوان آیماز از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم گفته است که محدود کردن صادرات تسلیحات آلمان به ترکیه اقدام کمی است. ما خواهان لغو فوری مجوزهای قبلا تصویب شده برای چنین صادرات تسلیحاتی هستیم. علاوه بر این آلمان باید یک نقش رهبری را برای تحریم های بیشتر و گسترده اتحادیه اروپا علیه ترکیه بر عهده گیرد که از جمله آن می تواند تحریم های مالی علیه اشخاص خاص در این کشور باشد.

نیلز اشمیدت، سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات آلمان هم بخصوص خواهان ممنوعیت سفر به اروپا برای افراد مسئول حمله نظامی ترکیه به سوریه شده است.

وی همچنین گفته است که ترکیه حالا کاملا منزوی شده است. برای روشن شدن این موضوع تشکیل یک نشست فوق العاده کمیسیون نظامی ناتو ضرورت دارد.

وی همچنین علایق و منافع مالی ترامپ را در تصمیمش برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه دخیل دانست.

یورگن هاردت، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزب متحد مسیحی آلمان هم در این باره گفته است که مبارزه با تروریسم کرد برای رئیس جمهور ترکیه مانند چسبی محکم است که اردوگاه سیاسی خود را کنار هم نگه دارد؛ از این رو همه کردها در داخل و خارج این کشور به ناحق مورد سوء ظن عمومی قرار می گیرند.

هاردت همچنین خواهان انتها فوری حملات سوریه به شمال سوریه شده و از تصمیم دولت آلمان برای توقف صادرات سلاح به این کشور حمایت کرد.

رئیس حزب سبز آلمان هم خواهان برگزاری یک نشست ویژه شورای ناتو به دلیل حملات نظامی سوریه در ترکیه شده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم در گفتگویی با آ ار دی آلمان با نگاهی به دیدار وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ ابراز اطمینان کرد که اتحادیه اروپا می تواند درباره اعمال تحریم ها علیه ترکیه به توافقی دست یابد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شده، مخالفت های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی به دنبال داشته است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3495

به "تداوم درخواست های مقامات آلمانی برای اعمال فشارهای بیشتر بر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم درخواست های مقامات آلمانی برای اعمال فشارهای بیشتر بر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید