ترامپ: آنکارا و کردهای سوریه آماده امضای توافق صلح هستند

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد، رجب طیب اردوغان و کردهای سوریه برای امضای توافقنامه صلح آماده اند.

ترامپ: آنکارا و کردهای سوریه آماده امضای توافق صلح هستند

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز، گفت: من به ترکیه ای ها گفتم توافقنامه ای را با نمودها امضا کنید تا به صلح دست یابید اما رجب طیب اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) تمایلی به انجام این کار نداشت، نمودها نیز آن را نمی خواستند. در نهایت منطقه امن ایجاد شد؛ مساله ای که اخیرا یعنی حدودا از دو ماه پیش رخ داده است.

رئیس جمهوری آمریکا می گوید: خود آنها جنگ را آغاز کردند و حالا اوضاع بسیار بد شده است، کشورهای دیگر مداخله نموده اند، من اکنون به آنها می گویم توافقنامه را امضا کنید و آنها پاسخ می دهند بله، امضا خواهیم کرد.

ترکیه در نتیجه عملیات چشمه صلح که در نهم اکتبر 2019 علیه یگان های مدافع خلق کرد که آن را گروهی تروریستی می داند، کلید زد تسلط خود را بر منطقه ای به عمق 30 کیلومتر در شمال شرق سوریه گسترش داد.

در حال حاضر آتش بسی نسبی در منطقه در پی دو توافق جداگانه ترکیه با آمریکا و روسیه در روزهای 17 و 22 اکتبر در جریان است، توافق اول مربوط به عقب نشینی یگان های مدافع خلق کرد از منطقه عملیات چشمه صلح است در حالی که توافق دوم مربوط به دور کردن نمودها از مرزهای سوریه و ترکیه تا عمق 30 کیلومتر در جنوب می گردد.،ایسنا

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5454

به "ترامپ: آنکارا و کردهای سوریه آماده امضای توافق صلح هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: آنکارا و کردهای سوریه آماده امضای توافق صلح هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید