خبرنگاران رویکرد نتیجه محور تشکل اصلاح طلب: شاید از نامزد نیابتی حمایت کنیم

به گزارش جعبه مهر، تهران- خبرنگاران- دبیرکل حزب همکاری ملی حمایت این تشکل از نامزد نیابتی را رویکردی نتیجه محور مطرح کرد و گفت: اگر جبهه اصلاحات ایران به گزینه واحد نرسد، حزب ما منفعل نخواهد بود و از گزینه های موجود در عرصه رقابت انتخاباتی حمایت خواهد نمود.

خبرنگاران رویکرد نتیجه محور تشکل اصلاح طلب: شاید از نامزد نیابتی حمایت کنیم

شهرام صادر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران درباره برنامه حزب همکاری ملی برای انتخابات 28 خرداد 1400 ریاست جمهوری، گفت: هفته پیش جلسه هیات رییسه حزب با دستور آنالیز شرایط فعلی عرصه سیاسی کشور و رویکرد حزب نسبت به انتخابات راست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تشکیل شد و نتیجه این شد که حزب تابع نظر سازوکار اجماعی اصلاح طلبان باشد.

این فعال اصلاح طلب احتمال حمایت حزب متبوع خود از نامزد نیابتی (غیر اصلاح طلب) را رد نکرد و گفت: چنانچه جبهه اصلاحات ایران، به گزینه نهایی برای انتخابات ریاست جمهوری نرسد، حزب همکاری ملی حتما به حمایت از گزینه نیایتی فکر خواهد نمود. چون بحث مشارکت در انتخابات برای ما مهم است استراتژی حمایت از نامزد استیجاری (نیابتی) جزو برنامه های حزب در شرایط ذکر شده است.

صادر اعلام کرد: همه احزاب و اشخاص اصلاح طلب بر اصل مشارکت متفق هستند، اما در خصوص حمایت از یک گزینه ریاست جمهوری در صورت عدم اجماع، حزب همکاری ملی نظر خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه سیاست ما مبنی بر حمایت از نامزد نیابتی معطوف به نتیجه است، یادآور شد: چون نتیجه و پیروزی برای ما مهم است، بر این عقیده ایم که حتی از راستا حمایت از یک نامزد غیر اصلاح طلب و کسی که حداقل قرابت ها را با مرام ما داشته باشد، باید پیروزی کسب کنیم وگرنه از یک چهره اصلاح طلب که از اقبال عمومی هم برخوردار نیست باید حمایت کنیم که موافق این امر نیستیم. اینکه روی گزینه ای برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم که پیروزیت و پیروزی در پی داشته باشد، از نظر من استراتژی پیروز تر و معقول تری است.

دبیرکل حزب همکاری ملی با اشاره به اینکه می توانیم با حمایت از نامزد نیابتی هم به بخشی از اهداف خود برسیم، گفت: بعضی از احزاب اصلاح طلب نامزد حزبی خود را به جبهه اصلاحات ایران به نوعی معرفی نموده یا خواهند کرد، من با این گزاره که یک حزب گزینه خود را معرفی کند و ما هم الزاما حمایت کنیم، مخالفم. اما به هر حال اگر گزینه ای اصلاح طلب در جبهه انتخاباتی اصلاحات با رای اکثریت برگزیده گردد، تابع نظر جمع خواهیم بود.

صادر ادامه داد: اگر نهاد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران به گزینه واحد نرسد، حزب همکاری ملی منفعل نخواهد بود و از گزینه های موجود در عرصه رقابت انتخاباتی حمایت خواهیم کرد.

وی درباره اظهارات محسن رضایی در گفت وگو با نشریه انگلیسی فاینشنال تایمز اعلام کرد: ما تباع و حامی سیاست های رسمی سیاست خارجی کشور هستیم. همه باید مواضع بین المللی کشور را از زبان وزارت خارجه کشور دنبال نمایند، اظهارت بعضی افراد تاثیری در سیاست های رسمی کشور ندارد.

این فعال اصلاح طلب اعلام کرد: این نوع اظهار نظرها به نوعی بازارگرمی انتخاباتی است، معمولا در فضای انتخاباتی همه به دنبال ایجاد شور و بیان سخنان متفاوت هستند و گاهی هم اشخاصی اظهارات احساسی می نمایند که ناشدنی است. حزب همکاری ملی چه زمانی که مرحوم محمدرضا راه چمنی دبیرکل فقید در قید حیات بودند و چه در این مقطع از دولت تدبیر و امید حمایت نموده است.

دبیرکل حزب همکاری ملی گفت: ما هوادار دولت حسن روحانی بوده و هستیم، بر همین اساس ترجیح می دهیم در ماه های باقی مانده از عمر دولت دوازدهم، به حمایت های خود از دولت و وزارت امور خارجه ادامه دهیم، زیرا از جنبه تشکیلاتی و مسئولیت پذیری ضرورت دارد، به تصمیم، حمایت و انتخابی که در سال های 92 و 96 پایند و جوابگو باشیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9415

به "خبرنگاران رویکرد نتیجه محور تشکل اصلاح طلب: شاید از نامزد نیابتی حمایت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رویکرد نتیجه محور تشکل اصلاح طلب: شاید از نامزد نیابتی حمایت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید