خبرنگاران کاسبی میلیون دلاری اطرافیان ترامپ با اختیار عفو مجرمان

به گزارش جعبه مهر، نیویورک- خبرنگاران- رسانه های آمریکایی افشا کردند که بعضی از متحدان دونالد ترامپ برای استفاده از عفو رئیس جمهوری، از مجرمان متمول یا وابستگان آنها، تا میلیون ها دلار پیشنهاد داده اند.

خبرنگاران کاسبی میلیون دلاری اطرافیان ترامپ با اختیار عفو مجرمان

به گزارش خبرنگاران، نیویورک تایمز شامگاه یکشنبه با انتشار این خبر، بخشش در روزهای پایانی دونالد ترامپ در کاخ سفید، باعث شده است که بعضی متحدان وی همچون رودی جولیانی و جرد کوشنر، از کسانی که خواهان استفاده از این فرمان هستند، ده ها هزار دلار جمع آوری نموده اند.

بر اساس اسناد و مصاحبه های صورت گرفته چندین وکیل یا لابیگر، بازار سودآور عفو در حال افزایش است که منعکس کننده دستاوردی است که ریاست جمهوری ترامپ و همچنین رویکرد غیرمعمول وی برای اعمال اختیارات کنترل نشده این صندلی، ایجاد نموده است.

بخشش و تخفیف مجازات برای ترحم به دریافت کنندگان مستحق است اما ترامپ از بسیاری از آنها برای پاداش دادن به متحدان شخصی یا سیاسی استفاده نموده است.

لابیگرها و وکلا گفتند که لابی های بخشش داغ شده اند زیرا معین شد که ترامپ هیچ راهی برای به چالش کشیدن شکست انتخاباتی خود ندارد.

برت تولمان یکی از لابیگران، دادستان سابق فدرال که به کاخ سفید در خصوص بخشش و تخفیف مجازات مشاوره داده است، در هفته های اخیر از کارهای بخشش خود درآمد کسب نموده و ده ها هزار دلار و احتمالا بیشتر پول جمع نموده است تا برای بخشش با کاخ سفید لابی کند.

همچنین برای عفو جان کریاکو، مامور سابق سیا، افسری که به افشای غیرقانونی اطلاعات محرمانه محکوم شده است، یک مشاور عالی ستاد انتخاباتی ترامپ 50 هزار دلار حقوق دریافت کرد.

همچنین به گفته نیویورک تایمز به طور جداگانه به این زندانی گفته شد که در صورت پرداخت 2 میلیون دلار، رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ، می تواند به او یاری کند تا بخگردده گردد.

کریاکو این پیشنهاد را رد کرد اما یکی از همکارانش به اف بی آی هشدار داد که جولیانی به طور غیرقانونی بخگرددگی می فروشد.

جولیانی این اتهام را به رد کرد اما ترامپ به دستیاران خود پیشنهاد داده است که می خواهد گام فوق العاده و بی سابقه ای برای بخشش خود بردارد. بعضی از منابع خبری هم گفته اند ترامپ برای روز سه شنبه بیش از 100 دستور عفو یا تخفیف مجازات صادر خواهد نمود.

وی همچنین در خصوص صدور بخشش پیشگیرانه برای فرزندان، داماد و مشاور ارشدش جرد کوشنر و جولیانی بحث نموده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8941

به "خبرنگاران کاسبی میلیون دلاری اطرافیان ترامپ با اختیار عفو مجرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاسبی میلیون دلاری اطرافیان ترامپ با اختیار عفو مجرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید