خبرنگاران کاهش شدید فساد اداری با راه اندازی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی

به گزارش جعبه مهر، تهران- خبرنگاران- معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به راه اندازی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی گفت: امکان استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع الخروجی به وسیله این درگاه ملی برای عموم شهروندان فراهم بوده و از این پس فساد اداری و هزینه های وصول مالیات به شدت کاهش خواهد یافت.

خبرنگاران کاهش شدید فساد اداری با راه اندازی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی

به گزارش خبرنگاران از سازمان امور مالیاتی کشور، هادی خانی اضافه نمود: با الکترونیکی شدن تمامی خدمات مالیاتی، ارتباط مودیان با ادارات مالیاتی به کمترین میزان کاهش و به تبع این امر، فساد اداری و هزینه های وصول مالیات نیز به شدت تقلیل می یابد.

وی تاکید نمود: نظام مالیاتی کشور در آستانه تبدیل شدن به یک نظام مالیاتی مدرن است که مالیات هوشمند(I. TAX) اصلی ترین مشخصه آن است.

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اضافه نمود: بسترسازی تسهیل، تسریع و توسعه خدمات الکترونیک به ذینفعان سازمان، ارائه اطلاعات مورد احتیاج مؤدیان مالیاتی و عموم مردم از سوابق پرونده های مالیاتی، یکپارچه سازی اطلاعات مؤدیان در یک درگاه واحد، کاهش مراجعات حضوری مردم به سازمان، افزایش رضایت مندی مودیان وکاهش مصرف کاغذ، از مهمترین اهداف اجرای این پروژه ملی به شمار می رود.

خانی یادآور شد: درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و با شعار هر ایرانی یک مودی، هم اکنون آماده خدمات رسانی به مودیان مالیاتی است.

وی توضیح داد: به وسیله این پنجره واحد الکترونیک، حدود 25 خدمت مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان به طور متمرکز و به صورت الکترونیک ارایه می گردد. از جمله این خدمات می توان به مشاهده پرونده های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش اضافه نموده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارایه اظهارنامه های مالیاتی، برطرف تعهدات ارزی و ... اشاره نمود. همچنین سایر اقداماتی که شهروندان برای انجام آن احتیاجمند مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی یا سایر مراجع بودند از جمله پرداخت قبوض مالیاتی، دریافت گواهی نقل و انتقال موضوع ماده 187 قانون مالیات های مستقیم، استعلام ممنوع الخروجی، استعلام بدهی مالیاتی، استعلام مالیات خریداران سکه و ... نیز به وسیله این درگاه ملی قابل ارایه به مردم است.

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این پنجره واحد روز به روز تکامل یافته و خدمات مطلوبتری را به صورت الکترونیک به مودیان ارایه خواهد نمود، گفت: از جمله خدمات در دست طراحی می توان به مشاهده فرآیندهای رسیدگی و قطعیت، درخواست بخگرددگی جرائم، درخواست تقسیط بدهی مالیاتی، درخواست ثبت و پیگیری اعتراض، ارسال اظهارنامه های مشاغل و مستغلات استیجاری و ارث، اعلام عدم فعالیت/تعطیلی/ آغاز به کار و یا تغییر کاربری، درخواست استرداد، درخواست برطرف محدودیت تبصره 4 ماده 186 ق. م.م، درخواست ارسال اظهارنامه به بورس، درخواست تمکین برگه های مالیاتی و مشاهده مالیات تکلیفی پزشکان اشاره نمود که در آینده، این خدمات به شکل موثری به مودیان ارایه خواهد شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9647

به "خبرنگاران کاهش شدید فساد اداری با راه اندازی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش شدید فساد اداری با راه اندازی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید