داریوش ارجمند: دانشکده هنرِ دانشگاه فردوسی کجاست؟

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/خراسان رضوی داریوش ارجمند گفت:آقای وزیر و رئیس دانشگاه فردوسی، همت کنید تا دانشکده هنر هم در این دانشگاه افتتاح گردد. چرا هیچکس همت نمی کند که دانشگاه فردوسی صاحب دانشکده هنر گردد.

داریوش ارجمند: دانشکده هنرِ دانشگاه فردوسی کجاست؟

داریوش ارجمند، امشب در جشن هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار گردید، اظهارکرد: خراسان صندلی بزرگی در شعر، ادبیات، بازیگری و نوشتن دارد. هنرمندان بزرگی از این شهر برخاسته اند ودر بدترین شرایط در عرصه های هنری قدم نهاده اند.

وی اضافه نمود: در همین مسائل و دشواری ها آدم های بزرگی در زمینه نویسندگی، بازیگری، موسیقی و دیگر حوزه ها پرورش یافته اند. ما فردوسی را در این خطه داریم که بخش اعظمی در علم، دانش معاصر و هنر است و ما در اینجا به این مشاهیر مدیون هستیم.

این بازیگر سینما و تئاتر با بیان اینکه دانشکده هنر دانشگاه فردوسی کجاست؟، توضیح داد: آقای وزیر و رئیس دانشگاه فردوسی، همت کنید تا دانشکده هنر هم در این دانشگاه افتتاح گردد. زمانی که کار هنری می کردیم، گرفتاری ها و مسائلی داشتیم و کسانی که ما را حمایت می کردند، رؤسای دانشگاه ها بودند.

ارجمند اعلام نمود: عجیب است که این دانشگاه این همه دانشکده دارد، اما فردوسی تنهاست. امام رضا هم تنهاست. این را قبول کنید. من فکر می کنم باید ایجاد دانشکده هنر در مشهد و خراسان اتفاق بیفتد، آدم ها و موسیقی دانان و نویسندگان بزرگی در این شهر و استان داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی باید مهد هنر باشد، مطرح نمود: فردوسی طبیب روح و روان ما و طبیب شخصیت تاریخی ما بوده و حقش است تا دانشکده هنر فردوسی در اینجا افتتاح و ایجاد گردد.

این بازیگر سینما و تئاتر اظهار کرد: بسیار واجب می دانم تا به این نکته اشاره کنم که این جا خراسان است و سخن گفتن، نه آسان است.

وی در خصوص تلفظ صحیح نام دانشکده علوم پزشکی مشهد، گفت: اینجا دانشکده علوم پزشکی نیست بلکه دانشکده علومِ پزشکی است. چرا به این عنوان کسره نمی دهید. ما در دانشگاه فردوسی هستیم، زبان سرزمینمان پشت قباله خراسانی هاست.

وی تاکید نمود: آقای وزیر و رییس دانشگاه مشهد، طرح دهید تا دانشگاه هنر در این شهر درست گردد. از ما هر کمکی می خواهید بر می آید، من در دهه آخر عمرم هستم و امیدوارم دانشگاه هنر را برای خراسانی ها در مشهد ببینم. بدون دانشگاه هنر، آدم های بزرگی از اینجا برخاسته اند. اگر دانشکده هنر ایجاد گردد، این افراد رشد می نمایند، هیچ کس نمی تواند در خارج از کشور عطار و فردوسی بخواند.

ارجمند با بیان اینکه مفتخرم که شاگرد دانشگاه فردوسی مشهد بوده ام، گفت: هفته گذشته به افتخار خادمی حضرت رضا درآمدم و این آخرین پاداشی است که از حضرت رضا گرفتم و امیدوارم که در افتتاحیه دانشگاه هنر فردوسی در اینجا باشم. برای کشور ما ایجاد چنین دانشگاهی ضروری است.

وی اعلام نمود: همه سینمای ایران را بچه های مشهد راه می برند و می توانند در این امر تدریس نمایند. اما باید این دانشگاه ایجاد و آموزش ها آکادمیک باشد. بازنشستگی استادان چه معنایی دارد؟، باید از تجربه این استادان در این سنین استفاده کرد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4130

به "داریوش ارجمند: دانشکده هنرِ دانشگاه فردوسی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داریوش ارجمند: دانشکده هنرِ دانشگاه فردوسی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید