درس شیرین کرونا بازگشت به منابع درون زای کشور و تکیه به جوانان است

به گزارش جعبه مهر، فرمانده ستاد مبارزه با کرونای استان تهران گفت: در شرایط فعلی که پارادایم عبور از تنگی انتزاعی دانشگاهی است باید با کانسرت جدید تقریب بین حوزه های دانشی و مهارتی کار کنیم.

درس شیرین کرونا بازگشت به منابع درون زای کشور و تکیه به جوانان است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پروهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا زالی در مراسم نمایشگاه 30 طرح و دستاورد جهت پیشگیری و تشخیص بیماری حاصل از ویروس کرونا که پیش از ظهر امروز در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید، اظهار کرد: دانشگاه امیرکبیر در همه عرصه ها به خصوص کرونا دستاوردهای علمی خوبی دارند. زیرساخت های مستحکم علمی خوبی در این دانشگاه وجود دارد و امیدواریم روز به روز در حوزه علمی بدرخشند.

وی اضافه نمود: در شرایط فعلی که پارادایم عبور از تنگی انتزاعی دانشگاهی است باید با کانسرت جدید تقریب بین حوزه های دانشی و مهارتی کار کنیم و باید این موضوع را ترویج کنیم.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای استان تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان نمود: دانشکده مهندسی پزشکی امیرکبیر موضوع امتزاج سلامت و صنعت را به خوبی نشان داده است. باید در این عرصه فعالیتمان را گسترش دهیم و برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت باید در راستای تقویت صنعت و سلامت گام برداریم.

زالی ادامه داد: درس شیرین کرونا بازگشت به منابع درون زای کشور و تکیه به جوانان است و این مسئله را به رئیس چمهور گفته ام که شرکت های دانش بنیان در مبارزه با کرونا خیزش بزرگی نموده اند. شرکت های دانش بنیان دانشگاهی در حوزه غربالگری و پیشگیری و... کارهای خوبی انجام داده اند و قابل تقدیر است .

وی اعلام نمود: به دلیل احتیاجی که در شهر تهران برای مبارزه با کرونا وجود دارد، خیلی سریع به دنبال تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان هستیم و از دانشگاهیان امیرکبیر می خواهیم که در زمینه به ما یاری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اپلیکیشن و استفاده هوشمندانه از نرم افزارها بسیار مهم است که در زمینه مبارزه با کرونا کارهای خوبی د سطح کشور صورت گرفت. علاقه مند هستیم که گروه های کاری پرخطر با نرم افزارهای اداری کارهای خود را انجام دهند تا شاهد حضور فراوان مردم در سطح شهر تهران نباشیم. 300 هزار اپلیکیشن در اروپا برای دورکاری و مبارزه با کرونا به صحنه آمدند و در این حوزه احتیاجمند تقویت دولت الکترونیک و اپلیکیشن هستیم.

لزوم توجه به ساخت دستگاه های ونتیلاتور مخصوص بیماران کرونایی

زالی اعلام نمود: دستگاه ونتیلاتور در مبارزه با کرونا مهم است و دستگا ه های خوبی محققان ما ساخته اند. البته ماهیت ونتیلاتور آسم با ونتیلاتور کرونا تفاوت دارد و برای ساخت ونتیلاتور کرونایی محققان به این نکته توجه نمایند و محصول خوبی برای بیماران کرونا بسازند. اگر یک ونتیلاتور نتواند احتیاج بیمار کرونایی را رفع کند، در واقع فرصت به تهدید تبدیل شده است .

وی اضافه نمود: در دو سال اخیر شاهد شتاب خوبی در شاخص ابداعات بوده ایم و در ارجاعات بین المللی رتبه چهارم را داریم. امروز تفاهم نامه ای را با دانشگاه امیرکبیر امضا خواهیم کرد که امتزاج سلامت و صنعت اتفاق بیفتد.

4118/

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6493

به "درس شیرین کرونا بازگشت به منابع درون زای کشور و تکیه به جوانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درس شیرین کرونا بازگشت به منابع درون زای کشور و تکیه به جوانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید