درگیری بین شورشیان سوری و کردها در شمال رقه

به گزارش جعبه مهر، منابع از وقوع درگیری هایی میان شورشیان سوری و نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال رقه خبر دادند.

درگیری بین شورشیان سوری و کردها در شمال رقه

به نقل از سایت روزنامه عربی21، درگیری ها میان شورشیان سوری و نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) در نزدیکی شهر عین عیسی در شمال رقه همچنان ادامه دارد.

این درگیری ها در طول جاده M4 که شهرهای اصلی سوریه را به هم وصل می نماید و معمولا گشت های مشترک روسیه و ترکیه از آنجا عبور می نمایند، رخ داد.

فعالان و رسانه های محلی گفتند که دو طرف همدیگر را مسئول وقوع درگیری ها می دانند.

به گفته منابع این درگیری ها بعد از آن رخ داد که نیروهای ترکیه تعدادی از ایست های محاصره شده در عمق اراضی تحت سیطره دولت سوریه را تخلیه کردند و نیروهای روسی از شهر عین عیسی عقب نشینی کردند.

محمد مستو، خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه احتمال داد این درگیری ها مرحله اول عملیات مشترک ترکیه و شورشیان سوریه در عین عیسی باشد. این درگیری ها احتمالا در چارچوب عملیات نظامی طولانی است که برای ممانعت از برخورد با طرف روسی در چند مرحله اتفاق می افتد.

به گفته این خبرنگار هدف از این عملیات دور کردن یگان هایمدافع خلق کرد از جاده بین المللی M4 و مناطق آزاد شده در شمال سوریه به ویژه تل ابیض و رأس العین است.

ترکیه یگان های مدافع خلق کرد را که ستون فقرات نیروهای سوریه دموکراتیک است، تروریستی و آن را ادامه حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) می داند.

خبرنگار مذکور گفت، مسکو اخیرا سه پست دیده بانی مشترک در اطراف عین عیسی تأسیس نموده که نیروهای روسی و سوری و همچنین یگان های مدافع خلق که یونیفرم نظام را پوشیده اند، در آنجا هستند.

وی گفت: مذاکرات میان روس ها و نیروهای سوریه دموکراتیک برای تحویل عین عیسی به نظام سوریه و ممانعت از حمله ترکیه شروع شد اما هیچ توافقی حاصل نشد و مسکو مجبور شد بخشی از نیروهای خود را خارج کند.

مستو گفت، در سایه نگرانی یگان های مدافع خلق کرد از تکرار این سناریو در مناطق دیگر، رسیدن به توافق بعید است.

از سوی دیگر کارشناس امور سوریه احتمال داد که اهمیت عین عیسی برای روسیه کاهش یافته باشد چراکه شورشیان به جاده بین المللی در این منطقه نزدیک شده اند.

یکی از فرماندهان قسد گفت، حمله شورشیان به بخشی از شهر و جاده بین المللی آسیب زده اما این نیروها حمله را ناکام گذاشته اند.

اما مستو گفت، این حملات از چند هفته پیش شروع شده است.

شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه تصمیم خود را برای عملیات نظامی جدید تأیید یا تکذیب ننموده اند.

آنکارا و شورشیان سوری، نمودها را مسئول انفجارها در مناطق مختلف می دانند. ترکیه معتقد است که عین عیسی و تل تمر مرکز انجام حملات علیه مناطق تحت سیطره شورشیان در طول ماه های گذشته بوده است. ، ایسنا

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8637

به "درگیری بین شورشیان سوری و کردها در شمال رقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری بین شورشیان سوری و کردها در شمال رقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید