دهمی فیروزجا در روز اول تورنمنت کارلسن، بازی فیروزجا و کارلسن برنده ای نداشت

به گزارش جعبه مهر، روز اول تورنمنت دعوتی آنلاین مگنوس کارلسن برگزار شد که در طی آن قدرت های شطرنج جهان به مصاف هم رفتند.

دهمی فیروزجا در روز اول تورنمنت کارلسن، بازی فیروزجا و کارلسن برنده ای نداشت

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های تور 1.5 میلیون دلاری شطرنج کارلسن، 16 شطرنج باز برتر جهان بار دیگر به مصاف هم رفتند.

در تورنمنت دعوتی آنلاین مگنوس کارلسن که از 23 اسفند شروع شده است چهره هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگراو و لوون آرونیان حضور دارند. همچنین حضور علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان به جذابیت این رقابت ها افزوده است.

شب گذشته روز اول این رقابت ها پیگیری شد که هر شطرنج باز به مصاف 5 حریف خود رفتند.

علیرضا فیروزجا که با ریتینگ 2703 در این رقابت ها حضور دارد در دور اول به مصاف ماکسیم واشیه لاگراو رفت. فیروزجا در این رقابت پیروز شد از حریفش تساوی بگیرد.

در دور دوم نابغه جوان شطرنج جهان به مصاف آنیش گیری رفت و بازهم با این شطرنج باز به تساوی رسید.

دور سوم برای فیروزجا بسیار مهم بود چرا که علیرضا باید به مصاف مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان می رفت. فیروزجا که در این مسابقه با مهره سفید بازی می کرد از نفر اول شطرنج جهان یک تساوی ارزشمند را گرفت.

فیروزجا در بخشی از این رقابت از مگنوس کارلسن پیش بود اما باتوجه به تنگی زمان برای علیرضا، دو شطرنج باز به تساوی رضایت دادند.

در دور چهارم این رقابت ها، فیروزجا در کمال ناباوری به آنتون اسپانیایی بازی را واگذار کرد و از این حریف با ریتینگ 2674 باخت.

در دور پنجم و آخرین دور روز اول این رقابت ها نابغه جوان شطرنج جهان به مصاف گرندلیوس استاد بزرگ سوئدی رفت و پیروز شد پیروز این رقابت شود.

با این تفاسیر فیروزجا به 3 تساوی، یک شکست و یک پیروزی دست یافت. این شطرنج باز با کسب 2.5 امتیاز در روز اول این رقابت ها و با پوئن شکنی در رده دهم این مسابقات ایستاد.

در انتها روز اول این مسابقات، آنیش گیری با 4 امتیاز در رده اول این رقابت ها ایستاد. مگنوس کارلسن نابغه شطرنج جهان هم با 3.5 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است و جدی ترین تعقیب کننده صدر این رقابت ها محسوب می شود.

ادامه این رقابت ها فردا برگزار خواهد شد که شطرنج بازان برای کسب رتبه بهتر به مصاف هم خواهند رفت.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9463

به "دهمی فیروزجا در روز اول تورنمنت کارلسن، بازی فیروزجا و کارلسن برنده ای نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمی فیروزجا در روز اول تورنمنت کارلسن، بازی فیروزجا و کارلسن برنده ای نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید