ربات هوشمند کشاورزی را متحول می نماید

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، آلفابت دیروز از تکمیل طرح گروه ماینرال در آزمایشگاه ایکس آلفابت به منظور فراوری ربات هوشمند کشاورزی اطلاع داد.

ربات هوشمند کشاورزی را متحول می نماید

نرم افزارها و سخت افزارهای متنوعی بر روی این ربات نصب شده تا ربات یادشده از قابلیت های فراوانی در حوزه هوش مصنوعی، شبیه سازی، شناسایی محیط و غیره برخوردار باشد. همچنین حسگرهای متنوعی بر روی این ربات نصب شده است.

ربات فراوری شده توسط آلفابت انرژی خود را به وسیله صفحات خورشیدی تأمین می نماید و ضمن عبور از مزارع کشاورزی تک تک گیاهان کاشته شده را کنترل و آنالیز می نماید تا از سلامت و شرایط رشد آنها آگاه گردد. این کار با استفاده از دوربین ها و حسگرهای متعدد صورت می گیرد.

این ربات برای افزایش دقت تصمیم ها و آنالیز های خود از اطلاعات ماهواره ای، پیش بینی شرایط آب و هوا، داده های جمع آوری شده از خاک و نرم افزار هوش مصنوعی خود بهره می گیرد. این نرم افزار هوش مصنوعی با شناسایی الگوهای مناسب رشد محصول به کشاورزان اطلاعات بیشتری در خصوص روش صحیح کاشت، داشت و برداشت محصولات گوناگون می دهد.

ربات چهار چرخ یادشده قادر به سمپاشی نیز هست و استفاده از آن موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های کشاورزان می گردد. استفاده از چنین ربات هایی بهره وری در زمان استفاده از زمین های کشاورزی را نیز افزایش می دهد که این امر با توجه به تداوم گرمایش زمین و غیرقابل استفاده شدن بسیاری از زمین های کشاورزی فعلی لازم است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7755

به "ربات هوشمند کشاورزی را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات هوشمند کشاورزی را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید