رزم حسینی: توافق های منعقد شده با شرکت های سرمایه گذاری، 451 هزار میلیارد تومان ارزش دارد

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارزش 451 هزار میلیارد تومانی موافقتنامه های منعقده با شرکت های برتر، گفت دستیابی به سرمایه گذاری یک میلیون میلیارد تومانی قابل تحقق است.

رزم حسینی: توافق های منعقد شده با شرکت های سرمایه گذاری، 451 هزار میلیارد تومان ارزش دارد

به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی، در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر، افزود: کشور را باید شرکت های عظیم و برتر بسازند، این شرکت ها علاوه بر پشتیبانی از شرکت های کوچک و متوسط، توسعه متوازن در کشور به وجود می آوردند.

وی، نتیجه ورود شرکت های عظیم و برتر را به عرصه سرمایه گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی، بهبود درآمد طبقه متوسط جامعه دانست و توضیح داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید اقتصادی قوی داشته باشیم تا کشورمان قوی باشد، بدون اقتصاد قوی در عرصه های دیگر فرهنگی، اجتماعی و امنیتی نیز پیروز نخواهیم شد.

وزیر صنعت با اشاره به برگزاری دو مرحله مراسم امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر، بیان نمود: ارزش موافقتنامه های منعقد شده در این دو مرحله 451 هزار میلیارد تومان است و باید شرکت های عظیم سرمایه های خود را در جهت اشتغال و افزایش فراوری به کار بگیرند.

رزم حسینی با اشاره به معرفی 100 شرکت عظیم و توانمند به عنوان هدف سرمایه گذاری های جدید، بیان کرد: این طرح به پیروزیت نمی رسد مگر اینکه همه ارکان حکومت به منظور توسعه اقتصادی و افزایش فراوری پای کار بیایند.

وی توضیح داد: امروز توسعه اقتصاد و توسعه فراوری احتیاج به پشتیبانی حکومت دارد (نه تنها دولت) و به همین دلیل در آیین امضای تفاهم نامه ها، دستگاه قضا و استانداران به عنوان نماینده حاکمیت حضور دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معتقدم وزارت صنعت باید یک وزارتخانه کوچک خارج از بروکراسی اداری باشد، تاکید نمود: نباید مانع سرمایه گذاری شویم، بلکه باید سرمایه گذاران را به عنوان مجاهدان اقتصادی مورد حمایت قرار دهیم.

رزم حسینی ادامه داد: در این مدت بخشنامه های خلق الساعه و شبانه صادر نشد و صدور بخشنامه های روان ساز حوزه فراوری در اولویت نهاده شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات اجرا شده برای حمایت از ورود سرمایه گذاران به عرصه های فراوری، یادآوری کرد: 6 هزار معدن را بعد از 50 سال آزادسازی کردیم و به وسیله مزایده طبق قانون با نظارت دستگاه های نظارتی در اختیار افراد دارای اهلیت و صلاحیت قرار خواهیم داد تا آنها را فعال نمایند.

وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیقات حوزه فراوری، گفت: در حوزه صنعت لوازم خانگی پارسال 15 میلیون دستگاه فراوری داشتیم، 70 درصد ساخت داخل افزایش یافته و 500 واحد فعال در صنعت لوازم خانگی فعالیت می نمایند که بعضی از آنها به سمت سه شیفته شدن رفتند.

رزم حسینی با بیان اینکه اقتصاد با ورود خط فراوری، ماشین آلات، اجزا و قطعات تجهیزات به روز می گردد، ادامه داد: از 38 میلیارد دلار واردات در سال گذشته 26 میلیارد دلار کالاهای واسطه ای، خط فراوری، مواد اولیه، اجزا و قطعات بودند.

وی با اشاره به حمایت ها از ساخت داخل، گفت: 2 هزار و 230 تعرفه وارداتی ممنوع شده است، 5.5 میلیارد دلار کاهش واردات و 3.5 میلیارد دلار ساخت داخل داشته ایم.

وزیر صنعت با بیان اینکه صادرنمایندگان سال گذشته کشور را با ارزآوری خود اداره نموده اند، تاکید نمود: قوه قضاییه باید فرش قرمز برای فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و فراورینمایندگان پهن کند و می خواهیم برای 100 شرکت برتر کارت ویژه صادر کنیم تا هر وقت ضرورت داشت مسوولان را بدون بروکراسی اداری دیدار نمایند.

رزم حسینی با بیان اینکه اگر می خواهیم پرونده های قضایی کم، زندان ها خالی گردد و جرائم امنیتی اجتماعی نباشد، باید اقتصادی قوی داشته باشیم، گفت: همه ارکان حکومت موظف به توانمندسازی اقتصادی هستند.

وی تاکید نمود: نباید بگذاریم مدیران جسور و شجاع ناامید شوند، باید این مدیران را تقویت کرد، احتیاج به کار مداوم داریم و کشور را مدیران توانمند در کنار شرکت هایشان می سازند.

وزیر صنعت از اصحاب رسانه خواست که در راستای معرفی سرمایه گذاران، صنعتگران و فراوری نمایندگان (این مجاهدان اقتصادی) به مردم بکوشند تا مردم و جوانان در این فضا ناامید نشوند.

رزم حسینی با اشاره به رشد صنعتی 7.5 درصدی در شرایط تحریم و کرونا، افزود: در همین شرایط توانستیم 124 هزار شغل در بخش صنعت ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر شرایط به همین منوال به پیش برود، به رقم یک میلیون میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور می رسیم که در همین امروز ارزش موافقت نامه های امضا شده 11 میلیارد و 740 میلیون دلار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بیان نمود: بسته اقتصادی وزارت صنعت خارج از شبکه بانکی آغاز شده است.

بر پایه این گزارش، امروز با حضور وزیر صمت، استانداران، نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه قضایی و فعالان بخش خصوصی در دومین مرحله از طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر 300 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری میان وزارت صنعت و پنج شرکت عظیم در 101 موضوع و طرح به امضا رسید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10307

به "رزم حسینی: توافق های منعقد شده با شرکت های سرمایه گذاری، 451 هزار میلیارد تومان ارزش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزم حسینی: توافق های منعقد شده با شرکت های سرمایه گذاری، 451 هزار میلیارد تومان ارزش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید