رونق چرخه مالی؛ حمایت از فراوری ایرانی

به گزارش جعبه مهر، مرجان فرهمند - خراسان رضوی - خبرنگار: شناخت کافی از بازار ایران، بازارهای بین المللی، امور گمرکی و ضوابط و مقررات حاکم بر سازمان های مرتبط با کالای مدنظر اصلی ترین نیازهای هر صادرکننده ای است.

رونق چرخه مالی؛ حمایت از فراوری ایرانی

هر محصول شرایط و قوانین خاص خود را در فرایند صادرات و واردات دارد، بنابراین تسلط بر این اصول ریسک مواجهه با هر مسئله ای را کاهش می دهد.

  • عملکرد نامناسب فروش در بازارهای بین المللی

با هدف آشنایی و ارتباط با فراوریکنندگان، سرمایه گذاری و برپایی بازارهای جدید بین المللی نمایشگاه فراوری ایرانی، برند جهانی در اواسط مهرماه در مشهد برگزار می گردد. رضا جلالی، مدیر اجرایی نمایشگاه، در گفت وگو با خبرنگاران می گوید: متاسفانه در حوزه معرفی کالاهای ایرانی در خارج از کشور بسیار ضعیف عمل نموده ایم و خروجی آن در معرفی کالا به کشورهای همسایه مانند افغانستان به خوبی دیده می گردد که در این زمینه پیروز نبوده ایم.

وی بیان می نماید: نبود پیروزیت در فروش کالاها دلایل متعددی دارد، ولی می توان به این نکته اشاره نمود که ما مردمانی هستیم که همواره به دنبال رسیدن به نتیجه زودهنگام هستیم و این موضوع در ما نهادینه شده و این عاملی در پیروز نبودن حوزه معرفی کالا در خارج ار کشور است. وی با بیان این که در سیستم بازاریابی باید بازار هدف را به خوبی بشناسیم، می افزاید: باید از نظر رفتارشناسی و حوزه جامعه شناسی بازار هدف را به خوبی آنالیز و آنالیز کنیم و براساس احتیاجهای بازار هدف آغاز به فراوری کنیم. جلالی ادامه می دهد: در حوزه فراوری نباید به سمت سیستم محصولگرا رفت، بلکه باید بازارگرا بود و محصول را منطبق با خواسته بازار فراوری کرد. براساس شناخت کافی می توان بازار کشورهای هدف را به دست گرفت و فراوریات خود را صادر کرد.

  • کشورهای شرکت کننده و تجار

مدیر اجرایی نمایشگاه می گوید: این نمایشگاه با حضور 40 تا 60 تاجر خارجی در قالب هیات های تجاری از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، افغانستان، عمان، عراق، سوریه و روسیه با هدف آشنایی و ارتباط با فراوریکنندگان، سرمایه گذاری و برپایی بازار جدید بین المللی برگزار خواهد شد. جلالی شرح می دهد: با برنامه ریزی های اجرا شده 5 صنعت فراوریی برتر ایرانی شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی برقی و غیربرقی، مواد شوینده و بهداشتی و دکوراسیون داخلی از استان های منتخب شناسایی می شوند و در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت. در صورت تحقق اهداف این نمایشگاه، در نظر داریم در نمایشگاه دوم از فراوریکنندگان صنایع غیرخانواده محور نیز برای جذب بازارهای صادراتی دعوت کنیم.

  • ارائه خدمات مشاوره صادراتی

با توجه به احتیاج امروز فراوریکنندگان مبنی بر ارتباط موثر با تجار و انجام مذاکرات تجاری و ضعف این موضوع بین بعضی از آن ها، ضرورت برطرف موانع گمرکی و انتقال پول، بازاریابی، مشاوره صادراتی و... از دغدغه های اصلی فراوریکنندگان ایرانی است. مدیر اجرایی نمایشگاه در این باره خاطرنشان می نماید: با توجه به دغدغه های فراوریکنندگان، شرکت مشاوره ای ما مفتخر است با پذیرش ریسک، کلیه خدمات خود را از قبیل مشاوره صادراتی، مذاکرات تجاری دوجانبه، بازاریابی بازارهای هدف و... بدون دریافت هزینه و به صورت رایگان انجام دهد. جلالی در ادامه می گوید: البته طی قراردادی که با فراوریکننده مورد نظر منعقد خواهد شد، توافق می گردد تا درصدی از فروش خود را که از بستر این نمایشگاه و انجام مذاکرات مرتبط به دست آمده است پس از واریز وجه به حساب فراوریکننده به مدت 2 الی 5 سال به این شرکت پرداخت کند. این موضوع ریسک کار را برای فراوریکننده به صفر می رساند.

لازم به ذکر است نمایشگاه فراوری ایرانی، برند جهانی با موضوع صادرات کالاهای ایرانی از 17 الی 19 مهر امسال در مکان هتل هما شماره یک در مشهد برگزار خواهد شد. این نمایشگاه دارای 5 سالن در قالب 23 غرفه در فضای داخلی و 30 غرفه در فضای بیرونی به متراژ حداقل 21 و حداکثر 60 مترمربع است. برگزاری نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا با هدف مراودات تجاری و صادراتی، بین فراوریکنندگان برتر ایرانی با بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی ارتباط موثری برقرار گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2997

به "رونق چرخه مالی؛ حمایت از فراوری ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق چرخه مالی؛ حمایت از فراوری ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید