ساخت فیلتر هوایی که 99 درصد ویروس ها را می کشد

به گزارش جعبه مهر، محققان آمریکایی پیروز به ساخت یک فیلتر هوا شده اند که قابلیت کشتن بیش از 99.9 درصد از باکتری های هوا را دارد.

ساخت فیلتر هوایی که 99 درصد ویروس ها را می کشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان مؤفق به ساخت یک فیلتر هوا شده اند که قابلیت کشتن بیش از 99.9 درصد از باکتری های هوا را دارد.

فیلتر هوا وسیله ایست که از مواد فیبری ساخته شده است تا ذرات جامد مثل گرد و خاک، گرده، کپک های قارچی و باکتری را از هوا پاک کند.

این فیلتر هوا که حتی ممکن است جایگزین ماسک های سنتی گردد در یک چشم برهم زدن ویروس های شناور در هوا را از بین می برد؛ فیلترهای هوا در وسایلی مثل سیستم های تهویه و موتورها همانند موتور دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی استفاده می گردد.

این فیلتر هوا توسط محققان دانشگاه میشیگان آمریکا ساخته شده و این قابلیت را دارد که با استفاده از پلاسما غیر حرارتی (NTP)، باکتری های موجود در هوا را در یک چهارم ثانیه از بین ببرد.

محققان امیدوارند که این یافته بتواند مانع از گسترش عفونت های هوایی مانند بیماری سرخک گردد.

پژوهشگران دانشگاه میشیگان به دنبال تغییر شکل فناوری های تغییر هوای اتومبیل و ساختمان هستند تا افراد بتوانند از این نوع فیلترها روی صورت خود استفاده نمایند و جایگزین مناسبی برای ماسک های سنتی گردد.

تیان شیا، یکی از پژوهشگران بخش مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه میشگان سرپرستی تیم پژوهشی اخیر را بر عهده داشته است.

انتهای پیغام/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1518

به "ساخت فیلتر هوایی که 99 درصد ویروس ها را می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت فیلتر هوایی که 99 درصد ویروس ها را می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید