طرز تهیه 5 نوع ماسک آرد نخودچی برای روشن سازی پوست

به گزارش جعبه مهر، ماسک آرد نخودچی همراه با موادی مثل عسل و زردچوبه را به سادگی می توانید در منزل تهیه کنید. این ماسک داری خواص زیادی از جمله روشن سازی پوست و برطرف جوش صورت است.

طرز تهیه 5 نوع ماسک آرد نخودچی برای روشن سازی پوست

سرویس آرایش و زیبایی - به دنبال یک روش خانگی برای روشن کردن پوست و از بین بردن جوش های صورت خود هستید؟ آرد نخودچی از سالیان دور در هند و جنوب شرقی آسیا به عنوان لایه بردار و روشی برای روشن کردن پوست به کار می رفته است. در این مناطق عروس ها به طور سنتی با روغن کنجد ماساژ داده می شدند و سپس از اسکراب درست شده از آرد نخودچی، آرد برنج، شیر، بادام و زردچوبه استفاده می کردند. در این مطلب طرز تهیه و شیوه استفاده از سه ماسک آرد نخودچی را توضیح خواهیم داد، پس با ما همره باشید.

در صورتی که نوع خاصی از ماسک آرد نخودچی مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده اند، به بخش دلخواه خود برسید.

  • ماسک آرد نخودچی و عسل
  • نخودچی و بادام
  • نخودچی و زردچوبه
  • نخودچی با خیار و سیب زمینی
  • نخودچی و پوست پرتقال

ماسک آرد نخودچی و عسل

این ماسک از ترکیب خامه با آرد نخودچی درست می گردد. این ماسک برای کسانی مناسب است که به طور طبیعی پوست خشکی دارند، زیرا پوست را آبرسانی و مرطوب می نماید. برای تهیه این ماسک به مواد که در جدول زیر مشاهده می کنید، احتیاج است.

مواد لازم
آرد نخودچی یک قاشق غذاخوری
خامه یک قاشق غذاخوری
عسل نصف قاشق چایخوری
آبلیموی تازه چند قطره

تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست حاصل گردد. سپس این خمیر را به طور یکنواخت روی صورت بمالید. بعد از 20 دقیقه می توانید آن را با آب خنک آبکشی نمایید. پس از آنکه ماسک را از روی پوست پاک کردید، پوست را خشک نموده و مقداری کرم مرطوب نماینده یا ضد آفتاب بهره ببرید.

به مدت 3 تا 4 هفته هر روز از این ماسک بهره ببرید. بعد از آن، یک نوبت در هفته کافی خواهد بود.

همچنین می توانید یک لوسیون بدن ساده را با آرد نخودچی ترکیب کنید و برای تمام بدن استفاده نمایید. ترکیب یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی کافی خواهد بود. بعد از گذشت 5 دقیقه می توانید در حمام کرم را از روی بدن خود بشویید و از داشتن پوستی نرم و صاف لذت ببرید.

  • این ماسک بلافاصله پس از تهیه باید مصرف گردد. بنابراین هربار به اندازه مصرف همان نوبت از آن تهیه کنید.
  • از تماس این ماسک با چشم ها جلوگیری کنید.
  • خامه را می توانید با روغن زیتون جایگزین نمایید.
طرز تهیه ماسک عسل برای زیبایی پوست و مو

ماسک آرد نخودچی و بادام

این ماسک صورت که از ترکیب بادام و آرد نخودچی تهیه می گردد، یک روش عالی برای از بین بردن رنگ برنزه و روشن کردن پوست است. همچنین این ماسک پوست را پاکسازی و سفت می نماید. به منظور تهیه ماسک آرد نخودچی و بادام به مواد زیر احتیاج دارید.

مواد لازم
بادام 4 تا 6 عدد
آرد نخودچی 2 قاشق چایخوری
آبلیموی تازه 3 قطره
شیر یک قاشق چایخوری

بادام ها را یک شب خیس کنید و پوست آن ها را بگیرید. سپس بادام ها را آسیاب و با آرد نخودچی و سایر مواد ترکیب کنید تا یک خمیر نرم به دست آید. خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 15 تا 20 دقیقه بماند تا مواد جذب پوست شوند. در نهایت به آرامی با آب خنک بشوئید و صورت را خشک کنید.

ماسک آرد نخودچی و زردچوبه

این ماسک صورت یک درمان فوق العاده برای از بین بردن جای جوش و آکنه است. افزودن مقداری زردچوبه به ماسک آرد نخودچی می تواند به کاهش زخم های آکنه یاری کند. همچنین می توانید از این ماسک روی تمام نواحی بدن بهره ببرید تا نقاط تیره ناشی از آفتاب سوختگی از بین بروند و به مرور پوست روشن تری داشته باشید. مطالعات نشان داده اند که زردچوبه آنزیم هایی فراوری می نماید که فراوری ملانین (رنگدانه های تیره) را در سلول های پوست به عهده دارند. زردچوبه همچنین یک آنتی اکسیدان است که از پوست در مقابل سموم محیطی محافظت می نماید.

به منظور تهیه این ماسک به مواد زیر احتیاج دارید.

مواد لازم
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
شیر تازه 2 قاشق غذاخوری
پودر زردچوبه یک چهارم قاشق چایخوری

مواد تشکیل دهنده را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری یک دست حاصل گردد. سپس خمیر را روی صورت و گردن بمالید و حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم آبکشی و خشک کنید.

آشنایی با ده ماسک صورت برای جای جوش

ماسک آرد نخودچی با خیار و سیب زمینی

این ماسک، از ترکیب آرد نخودچی با خیار، سیب زمینی و آب لیمو تهیه می گردد. آب سیب زمینی و خیار به طور طبیعی پوست را جمع می نمایند و برای روشن سازی پوست مفید هستند. علاوه بر این خیار برای از بین بردن کبودی زیر چشم نیز مفید است. برای تهیه این ماسک به موادی که در جدول زیر مشاهده می کنیدف احتیاج است.

مواد لازم
آرد نخودچی 4 قاشق غذاخوری
خیار با پوست 2 تکه
آبلیمو تازه 2 عدد
آب سیب زمینی یک قاشق غذاخوری
پرتقال آب گرفته یک عدد کوچک

سیب زمینی را رنده ریز بزنید و سپس آن را در پارچه بریزید و فشار دهید تا آب سیب زمینی گرفته گردد. سپس همه مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری غلیط و یک دست درست گردد. تنها یک قاشق غذاخوری از این خمیر را روی صورت بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. سپس شستشو دهید. مانع از ورود این ماسک به چشم ها شوید.

در صورتی که قصد ندارید بلافاصله این ماسک را بهره ببرید، مقداری شکر و نمک به آن اضافه نمایید و ماسک را در یخچال قرار دهید.

خواص ماسک خیار برای پوست

ماسک آرد نخودچی و پوست پرتقال

به منظور تهیه این ماسک به موادی که در جدول زیر ملاحظه می کنید، احتیاج خواهد بود.

مواد لازم
پوست پرتقال خشک و آسیاب شده نصف قاشق غذاخوری
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
خامه به مقدار لازم برای تهیه یک خمیر غلیظ

از قبل مقداری پوست پرتقال را در مقابل تابش آفتاب خشک و سپس آسیاب کنید.

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس ماسک را روی پوست صورت و گردنقرار دهید. تا زمانی که ماسک خشک گردد آن را رها کنید. سپس با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را می توانید حتی بدون آرد نخودچی، با ترکیب پوست پرتقال و خامه نیز درست کنید.

سخن پایانی

این روز ها کرم های زیادی برای روشن سازی پوست فراوری می شوند، اما همه ماسک هایی که فاقد مواد شیمیایی هستند را ترجیح می دهیم. به علاوه کرم های حاوی هیدروکینون یا جیوه ایمن نیستند و می توانند عوارض خطرناکی را به دنبال داشته باشند. تجربه شما چیست؟ آیا ماسک های طبیعی دیگری برای روشن سازی پوست می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان خبرنگاران در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: bellatory

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: setare.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2136

به "طرز تهیه 5 نوع ماسک آرد نخودچی برای روشن سازی پوست" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه 5 نوع ماسک آرد نخودچی برای روشن سازی پوست" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 5 نوع ماسک آرد نخودچی برای روشن سازی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید