علت تنگی نفس و تپش قلب با هم

به گزارش جعبه مهر، تپش قلب هنگامی که با علایمی دیگر به خصوص تنگی نفس همراه باشد دلایل مختلفی دارد. از جمله دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

علت تنگی نفس و تپش قلب با هم

نارسایی قلبی

در این شرایط قلب به درستی کار نمی نماید و خون با سرعت بسیار کمی پمپاژ می گردد و به اندازه کافی اکسیژن و مواد مغذی به اندام های بدن نخواهد رسید. این بیماری ممکن است که در پاسخ به حمله قلبی، بیماری کلیوی، دیابت یا فشار خون بالا صورت گیرد.

بارداری و یائسگی

در این دوران هورمون ها دچار نوسان خواهند شد و تپش قلب را به دنبال خواهد داشت که زودگذر است و با متعادل شدن هورمون ها از بین خواهد رفت.

بیماری عروق کرونری

زمانی که در رگ های تغذیه کننده قلب پلاکی تشکیل گردد، جریان خون به قلب محدود خواهد شد و اکسیژن و مواد مغذی کمتری دریافت می نماید و در نتیجه این بیماری شکل می گیرد.

مشکل دریچه قلب

یکی از مهم ترین وظایف دریچه های قلب، راهنمایی درست جریان خون و جلوگیری از بازگشت آن است و در صورت نداشتن عملکرد صحیح، فشار زیادی به عضلات قلب خواهد آمد و اگر درمان نگردد و جلوی پیشرفت بیماری را نگیرند، منجر به نارسایی قلب خواهد شد.

مصرف بعضی داروها

ممکن است که تنگی نفس و تپش قلب از عوارض مصرف بعضی داروها مانند داروهای تیروئید و آسم باشد.

بیماری ادم ریوی

در این بیماری مایع اضافی درون ریه جمع می گردد و نفس کشیدن را سخت خواهد نمود که معمولا به دلیل مسائل قلبی است که قلب نمی تواند خون کافی را از ریه ها دریافت کند و به قلب فشار وارد می گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10065

به "علت تنگی نفس و تپش قلب با هم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تنگی نفس و تپش قلب با هم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید