فناوری و تجهیزات ایرانی چگونه به بهبود شرایط کشاورزی در سوریه کمک می کند؟، گزارش اختصاصی

به گزارش جعبه مهر، استفاده از فناوری و تجهیزات بخش کشاورزی ایران، در مزارع و زمین های کشاورزی سوریه نیز گسترش یافته و این امر زمینه ای است که به تقویت همکاری های دو کشور کمک می کند.

فناوری و تجهیزات ایرانی چگونه به بهبود شرایط کشاورزی در سوریه کمک می کند؟، گزارش اختصاصی

به گزارش خبرنگاران از دمشق، وزیر کشاورزی سوری درباره استفاده از توانمندی ایران می گوید که این فناوری، دانشی زیر ساختی و اساسی است که به مراحل پیشرفته ای بین دو کشور رسیده است.

عدنان سلیمان، رئیس بخش اقتصاد دانشگاه دمشق نیز در این باره گفت: این امکان وجود دارد که سوریه در تمام موضوعات مرتبط با روش های نوین کشاورزی از ایران استفاده کند؛ کشوری که به روش های فنی، روش های کیفی علمی تکیه دارد. کاملا طبیعی است، این مناسبات، این نوع از همکاری با بخش های مختلف را با خود به همراه خواهد داشت.

یک تاجر سوری که در زمینه واردات فعال است به خبرنگاران گفت: مدتی است، همکاری خوبی درباره تجهیزات و دستگاه های کشاورزی بین ما و ایران شکل گرفته است. کشاورز سوری از تراکتورهای وارداتی ایران به کشور بسیار راضی است، در سایر تجهیزات و ابزار آلات زراعی نیز بخش کشاورزی همکاری هایی با ایران دارد و امیدواریم که در آینده شاهد همکاری بیشتری در زمینه سرمایه گذاری ایران در بخش کشاورزی باشیم.

محمد کشتو، رئیس اتاق کشاورزی سوری نیز گفت: من به خوبی با تجربه ایرانی آشنا هستم و آنها را به شدت تمجید می کنم چون تحریم ها را به فرصتی برای توسعه و تولید تبدیل کرده است. ما نیز تجربه خوبی داریم، درحالی که همچنان در جنگ هستیم... تجربه ایران در بخش کشاورزی تجربه ای منحصر به فرد است که فشارها نتوانستند، آن را نابود کنند و تحریم ها نتوانست، دست هایش را ببندد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9492

به "فناوری و تجهیزات ایرانی چگونه به بهبود شرایط کشاورزی در سوریه کمک می کند؟، گزارش اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری و تجهیزات ایرانی چگونه به بهبود شرایط کشاورزی در سوریه کمک می کند؟، گزارش اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید