قوانین پیاده روی برای حفظ و تقویت استحکام استخوان ها

به گزارش وبلاگ 3 جعبه، شما می توانید تنها با چند ترفند ساده و انجام آنها به طور منظم، از استخوان هایتان بیشتر محافظت کنید و خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن را کاهش دهید.

قوانین پیاده روی برای حفظ و تقویت استحکام استخوان ها

به گزارش وبلاگ 3 جعبه، در اینجا بعضی از راه های بی خطر و موثر برای انجام پیاده روی به منظور تقویت استخوان ها معرفی شده است البته به شرط این که شما پیاده روی را حداقل 5 بار در هفته و به مدت 30 دقیقه در هر بار انجام دهید.

افزایش سرعت در راه رفتن: انجام ورزش های شدید بهترین راه برای تقویت استخوان ها است اما شاید شما نتوانید این ورزش های سنگین را همواره انجام دهید. پس یک انتخاب برای شما وجود دارد که راحت تر است و آنهم این که سریع راه بروید. مطالعات نشان داده در میان زنانی که در دوران بعد از یائسگی به سر می برند، آنهایی که حداقل چهار بار در هفته پیاده روی تند دارند، نسبت به کسانی که تفریحی پیاده روی می نمایند، خطر شکستگی استخوان لگن شان کمتر است. علاوه بر این پیاده روی با سرعت زیاد انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که کمردرد یا مشکل مفاصل دارند.

پیاده روی به سمت عقب: تغییر جهت حین پیاده روی یعنی قدم برداشتن به پهلو یا قدم برداشتن به سمت عقب می تواند تاثیر مشابه ورزش های با شدت بالا را برای افزایش چگالی استخوانی داشته باشد. در هر جلسه پیاده روی، 30 ثانیه از پهلوها قدم بردارید، 30 ثانیه هم به سمت عقب بروید، روی پاشنه ها و پنجه ها. سعی کنید این الگو را هر سه تا پنج دقیقه تکرار نمایید.

پریدن: بنا به مطالعات فرم خاصی از پرش می تواند در زنان پیش از سن یائسگی، باعث تقویت استخوان ها گردد. زنان 25 تا 50 ساله ای که 20 بار متوالی، دو بار در روز می پرند، چگالی استخوان لگن شان به میزان چشمگیری بعد از چهار ماه افزایش می یابد. شما باید بپرید و سپس پیش از پرش بعدی، 30 ثانیه استراحت کنید.

راه رفتن در شیب رو به بالا: یک راه عالی برای افزایش فشار مفید روی استخوان ها، بالا و پایین رفتن از پله ها یا سربالایی است. اگر اطراف تان مسیرهای سربالایی زیادی دارید، کافیست دو یا سه بار پله ها یا سربالایی ها را بالا و پایین کنید. می توانید از پله های بیرونی یک ساختمان عظیم بهره ببرید و یا از تردمیل یاری بگیرید. صرف چند دقیقه زمان برای بالا و پایین رفتن، تاثیرات شگفت انگیزی روی چگالی استخوان ها دارد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

به "قوانین پیاده روی برای حفظ و تقویت استحکام استخوان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین پیاده روی برای حفظ و تقویت استحکام استخوان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید