ما می توانیم فرصت کووید ـ 19 به آموزش مجازی دانشگاه ها در ایام پساکرونا

به گزارش جعبه مهر، نشست آنالیز فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان برگزار و مطرح شد که برگزاری کلاس های مجازی به ما آموخت با تکیه بر دانش و اندیشه خود حتی در دوران پساکرونا نیز می توانیم فعالیت ها را گسترش داده و بومی سازی کنیم.

ما می توانیم فرصت کووید ـ 19 به آموزش مجازی دانشگاه ها در ایام پساکرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از بندرعباس، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ظهر امروز در نشست آنالیز فعالیت های این دانشگاه در حوزه های مختلف با توجه به شیوع ویروس کرونا که با حضور رؤسای شوراهای تخصصی و رؤسای واحدهای دانشگاهی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گشت با اشاره به شیوع ویروس کووید ـ 19 در دنیا و تحت تأثیر قراردادن فعالیت ها و اقدامات حوزه ها و بخش های جوامع گفت: تهدیدات این ویروس موجب شده تا استراتژی فعالیت های انسانی نیز تغییر کند که بدون تردید برای دستیابی به پیروزیت های عظیم باید با طراحی و ترسیم فعالیت های نوآورانه و منطبق بر فرصت به تصمیم سازی های جدیدی در این حوزه نایل شویم.

وی با اشاره به فعالیت های دانشگاه های عظیم دنیا اضافه کرد: کارآفرین محور بودن این دانشگاه ها برگرفته از تعاملات اجتماعی با سایر بخش های جامعه است که با فرصت سازی و فراوری ایده های بکر و مطابق با خواسته های متفاوت این بخش ها، جذب سرمایه و فراوری ثروت می نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: نباید بگذاریم وجود یک ویروس ناشناخته تمام مرزها را درنوردد و فرصت های پیش رو را به تهدید مبدل سازد؛ بلکه باید با تیزبینی و ژرف اندیشی این گوی و میدان را از تاخت و تاز این ویروس گرفت و با بسترسازی خوب و قابل اطمینان به سمت رشد و شکوفایی حرکت کرد.

منطبق سازی فعالیت های واحد بندرعباس در حوزه مجازی فرصتی عالی بود

کامرانی از رؤسای واحدها و شوراهای تخصصی استان هرمزگان خواست با تشکیل گروه های تخصصی اندیشه ورز و تجمیع تفکرات و اندیشه خبرنگارانن در حوزه های متفاوت به فکر فراوری فکر و ایده برای برون رفت از اوضاع کنونی باشند.

وی یادآور شد: تنها چیزی که می تواند ما را در رسیدن به هدف پیروز سازد تلاش و تلاش در کنار دادن امید و انگیزه به افراد جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان شرح داد: خدمت به جامعه یک فرصت ناب بوده که ممکن است هیچگاه به شکل فعلی تکرار نگردد؛ بنابراین ضروری است از خدمت به مردم ابایی نداشته باشیم؛ چراکه خدمت عظیمترین عبادت در بارگاه احدیت تلقی می گردد که اجر و مزدی بس ذی قیمت دارد.

کامرانی از حاضران خواست تا با تنظیم برنامه های مدون، برگزاری کلاس های مجازی را یک فرصت به دست آمده به عنوان تغییر روش و رویکرد واحدهای دانشگاهی در حوزه آموزش در فضای مجازی تلقی نمایند و سعی نمایند از آن فرصتی برای آینده پژوهی و فراوری محتوا استفاده نمایند.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه از حضوری به الکترونیکی و برگزاری کلاس ها به شکل مجازی، خواهان مشارکت بیشتر استادان و دانشجویان در برگزاری این کلاس ها شد.

محسن دهقانی، منطبق سازی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان را در حوزه مجازی یک فرصت عالی برای ایجاد فرصت های بیشتر در این حوزه برای دانشگاه و تعالی اوضاع آموزشی شد و گفت: اگر کرونا نیز پایان بگیرد؛ اما برگزاری این کلاس ها به ما آموخت که می توانیم با تکیه بر دانش و اندیشه خود، فعالیت های این حوزه را گسترش و بومی سازی کنیم.

وی با اشاره به دستورالعمل ها و بخشنامه های صادره از سوی سازمان مرکزی خواهان توجه و عمل به مفاد این بخشنامه ها شد و گفت: تصمیمات اتخاذ شده به عنوان چراغ هدایت برای رسیدن به شکوفایی و ایجاد فرصت های بیشتر با توجه به تهدیدات موجود است.

4078/4062/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5896

به "ما می توانیم فرصت کووید ـ 19 به آموزش مجازی دانشگاه ها در ایام پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما می توانیم فرصت کووید ـ 19 به آموزش مجازی دانشگاه ها در ایام پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید