مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدی، مهیای برگزاری آیین بزرگداشت شیخ اجل

به گزارش جعبه مهر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ساماندهی مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدی اطلاع داد.

مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدی، مهیای برگزاری آیین بزرگداشت شیخ اجل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری با بیان خبر فوق گفت: با توجه به در پیش بودن آیین بزرگداشت بزرگ مرد سخن شیخ اجل سعدی شیرازی ، ساماندهی و آماده سازی مجموعه سعدیه در حال اجرا است.

این مقام مسئول افزود: تعمیرات اضطراری و احیای مجدد فضای سبز و نورپردازی مجموعه، توسط این اداره کل صورت پذیرفته است و آرامگاه سعدی، مهیای میزبانی هر چه بهتر از دوستداران این شاعر پرآوازه در یکم اردی بهشت ماه است.

شیخ مشرف الدین مصلح الدین سعدی شیرازی شاعر قرن هفتم است که در سال 606ه.ق در شیراز به جهان آمد و در سال 695ه.ق در شیراز درگذشت.

آرامگاه وی در شهر شیراز و در دامنه کوه فهندژ، در انتهای خیابان بوستان واقع شده است. این مکان در ابتدا خانقاه شیخ بوده که وی اواخر عمر خود را در آن جا می گذرانیده و سپس در همان جا نیز مدفون شده است.

یکم اردیبهشت ماه درتقویم ملی ایران به عنوان روز بزرگداشت سعدی نامگذاری شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2589

به "مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدی، مهیای برگزاری آیین بزرگداشت شیخ اجل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدی، مهیای برگزاری آیین بزرگداشت شیخ اجل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید