ملابرادر: هدف طالبان خاتمه دادن به جنگ 40 ساله در افغانستان است

به گزارش جعبه مهر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، در یادداشتی نوشت: گروه طالبان می خواهد به جنگ چهل ساله و تمام عوامل آن خاتمه دهد و برای رسیدن به این هدف، توافقنامه قطر امضا شد .

ملابرادر: هدف طالبان خاتمه دادن به جنگ 40 ساله در افغانستان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفت که افغانستان به جای نظام غیرمتمرکز، به یک نظام مستحکم اسلامی احتیاج دارد .

ملا برادر، روز یک شنبه -30 خرداد- در یادداشتی تحت عنوان چطور یک افغانستان باثبات، مستحکم و پیشرفته داشته باشیم؟، به فرایند صلح، شرایط افغانستان و نظام آینده پرداخت .

در این یادداشت، آمده است که گروه طالبان می خواهد به جنگ چهل ساله و تمام عوامل آن خاتمه دهد و برای رسیدن به این هدف، توافقنامه قطر امضا شد .

ملا برادر، گفته است که هرچند در فرایند اجرای توافقنامه قطر، مشکلاتی به میان آمد، اما باز هم این توافقنامه، تنها راه برای آوردن صلح در افغانستان است که با آزادی متباقی زندانیان، خاتمه فهرست های سیاه و نظارت و عملی شدن سایر موارد باقی مانده، زمینه برای خاتمه بحران افغانستان فراهم خواهد شد .

به گفته او، به جای نظام غیرمتمرکز و بی اختیار، افغانستان به یک نظام مستحکم اسلامی احتیاج دارد .

وی افزوده است: ما آن نگرانی هایی را درک می کنیم که پس از خروج نیرو های خارجی، هم در اذهان افغان ها و هم در اذهان جامعه جهانی در خصوص چگونگی نظام آینده خطور می نماید. ما در پاسخ به اینگونه نگرانی ها باید بگوییم که این به مصاحبه های میان الافغانی ربط دارد، ما باید پیش از وقت با حدس ها فرصت مصاحبه را از دست ندهیم .

رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفته است که این گروه، به حقوق همه شهفرایندان از جمله اقلیت ها، آزادی بیان، آموزش، کار و ... متعهد است .

وی، به جامعه جهانی اطمینان داده است که دیپلمات ها و کارمندان خارجی مؤسسات خیریه در افغانستان، مصون خواهند بود .

ملا برادر، گفته است که گروه طالبان به هیچ کسی اجازه نمی دهد تا از خاک افغانستان، علیه امنیت کشور دیگری استفاده کند .

رییس دفتر سیاسی طالبان، در این یادداشت، به بعضی از موضوعات دیگر نیز اشاره نموده و گفته است که این گروه، می خواهد با همکاری جامعه جهانی، با فراهم سازی اقتصاد بدیل، اقدامات لازم را برای جلوگیری از کشت و فراوری مواد مخدر و درمان معتادان انجام دهد .

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10346

به "ملابرادر: هدف طالبان خاتمه دادن به جنگ 40 ساله در افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملابرادر: هدف طالبان خاتمه دادن به جنگ 40 ساله در افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید