موزه های آذربایجان شرقی به QR Code مجهز می شوند

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تجهیز موزه های تحت پوشش اداره کل به QR Code اطلاع داد.

موزه های آذربایجان شرقی به QR Code مجهز می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده بابیان این خبر گفت: با توجه به اهمیت و ارزش محتوایی آثار موزه های موجود در موزه های تحت پوشش اداره کل و ایجاد بستر مناسب برای بازدیدهای کیفی در دوران پساکرونا، برنامه هایی به منظور ارتقاء سطح جذابیت های موزه ها توسط معاونت میراث فرهنگی و معاونت گردشگری استان تدوین شده است که یکی از مهم ترین آن ها تجهیز موزه ها به تکنولوژی QR Code است.

او ادامه داد: با اجرای این طرح بازدیدکنندگان خواهند توانست، بازدیدی مؤثرتر از موزه ها داشته باشند، به گونه ای که با استفاده از نرم افزار بارکد خوان موجود روی گوشی های تلفن همراه و اسکن بارکد درج شده روی ویترین ها، توضیحات مربوط به آثار موجود در موزه ها به وسیله متن و ویدئو با دو زبان برایشان به نمایش درخواهد آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: با استفاده از این امکان و تکنولوژی های دیگر قابل استفاده در موزه ها در کوشش هستیم تا کیفیت بازدید و زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در موزه های استان را ارتقاء دهیم تا هر چه بیشتر با تاریخ و تمدن استان آشنا شوند و درعین حال امکان مذکور جذابیت ویژه ای برای گروه های سنی فراهم خواهد نمود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5624

به "موزه های آذربایجان شرقی به QR Code مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های آذربایجان شرقی به QR Code مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید