موز هفته آینده 27 هزار تومان خواهد شد، قانون عرضه در چادرهای میوه تنظیم بازار سبدی است

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/قم رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان قم گفت: باتوجه به پایین بودن قیمت میوه عرضه شده در چادرهای تنظیم بازار میوه شب عید نسبت به مغازه ها، تفاوت کیفیت نیز امری بدیهی است.

موز هفته آینده 27 هزار تومان خواهد شد، قانون عرضه در چادرهای میوه تنظیم بازار سبدی است

عباس موحدی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان قم، در گفت وگو با خبرنگاران مطرح نمود: سال های گذشته عرضه میوه ستاد تنظیم بازار شب عید به عهده شرکت تعاونی بود؛ اما در دوسال اخیر این وظیفه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مراکز توزیع از 28 اسفند آغاز شده و تا هفت فروردین نیز ادامه دارد، اظهار کرد: حدود 300 تن پرتقال با قیمت 11هزار 500 تومان و 150 تن سیب با قیمت 9هزار تومان در 22 چادر واقع شده در سطح شهر عرضه می شود.

وی درابطه با علت کاهش تعداد چادرهای عرضه میوه نسبت به سال گذشته بیان کرد: تعداد چادرها نسبت به سال گذشته از 26 مرکز به 22 مرکز رسیده که این کاهش به خاطر ازبین رفتن برخی چادرها و بیماری کرونا برخی دریافت کنندگان چادر بوده است.

موحدی با اشاره به اینکه میوه فراوان است و مسئله ای بابت کمبود میوه وجود ندارد و تقاضای مردم نیز از امروز رو به کاهش است، اظهار کرد: قانون چادرهای تنظیم بازار فروش میوه به صورت جعبه ای است؛ اما فروش به صورت جزئی نیز(فروش یک سبد به دو نفر) دارند.

وی با بیان اینکه پرتقال در سایر مغازه ها به قیمت 13 هزارتومان و سیب به قیمت 11 هزار تومان به فروش می رسد، شرح داد: باتوجه به پایین بودن قیمت میوه عرضه شده در این چادرها نسبت به مغازه ها، تفاوت کیفیت نیز امری بدیهی است.

رئیس اتحادیه میوه و بار استان قم ادامه داد: مشکل بزرگی برای موز با کیلویی 50 هزار تومان داشتیم که خوشبختانه به کیلویی 35 هزار تومان رسیده و تا هفته آینده به کیلویی 27 هزار تومان نیز می رسد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9520

به "موز هفته آینده 27 هزار تومان خواهد شد، قانون عرضه در چادرهای میوه تنظیم بازار سبدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موز هفته آینده 27 هزار تومان خواهد شد، قانون عرضه در چادرهای میوه تنظیم بازار سبدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید