نتایج تحقیقات ژاپنی: دو ماسک فایده ندارد!

به گزارش جعبه مهر، شبیه سازی اجرا شده توسط یک ابررایانه ژاپنی در مؤسسه تحقیقاتی ریکن و با همکاری دانشگاه کوبه نشان می دهد استفاده از دو ماسک برای مقابله با ویروس کرونا چندان مؤثر نیست.

نتایج تحقیقات ژاپنی: دو ماسک فایده ندارد!

به گزارش فارس، در شبیه سازی صورت گرفته با ابررایانه ژاپنی استفاده از ترکیب های متنوع ماسک ها برای مقابله با ویروس کرونا آنالیز شد تا تعیین گردد چه نوع ترکیبی به مقابله با نفوذ ویروس کرونا یاری می نماید.

بر اساس آنالیز یادشده استفاده از دو ماسک برای پوشاندن صورت تقریباً همان اثری را دارد که استفاده از یک ماسک در این زمینه به وجود می آورد.

به گفته ماکوتو تسوبوکورا استاد دانشگاه کوبه مهم این است که ماسک مورد استفاده برای پوشاندن صورت هم به درستی بر روی چهره افراد قرار گرفته و دهان و بینی را به طور کامل بپوشاند و هم در تهیه آن از مواد مناسب و پارچه های غیربافته استفاده شده باشد.

بر همین اساس اگر فرد یک یا دو ماسک را به درستی بر روی صورت خود قرار دهد تا 85 درصد از ورود ذرات تنفسی دیگر افراد به بینی و دهان وی جلوگیری می گردد. اما اگر ماسک به درستی صورت را نپوشاند این رقم در بهترین حالت به 69 درصد کاهش می یابد.

شبیه سازی صورت گرفته تأیید می نماید که ماسک ها در زمینه جلوگیری از نفوذ ذرات تنفسی به دهان و بینی افراد محدودیت هایی دارند که این محدودیت ها با استفاده از دو یا چند ماسک رفع نمی گردد. در عین حال افراد برای حفظ سلامت خود باید به اموری همچون شستن مداوم دست ها، تهویه دائم هوای محیط اطراف، حفظ فاصله اجتماعی و محدود کردن مدت زمان تماس با سایرین به طور جدی توجه نمایند.

بر اساس همین شبیه سازی افرادی که در پشت سر یک فرد مبتلا به ویروس کرونا راه بروند یا بایستند بیش از افرادی که در جلو یا کنار وی قرار دارند، در معرض دریافت ویروس یادشده خواهند بود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9420

به "نتایج تحقیقات ژاپنی: دو ماسک فایده ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج تحقیقات ژاپنی: دو ماسک فایده ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید