نماینده ویژه اشرف غنی: پاکستان از بازگشت طالبان حمایت نمی کند

به گزارش جعبه مهر، نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان برای پاکستان پس از ملاقات با همتای خود گفت که دولت اسلام آباد از بازگشت طالبان حمایت نخواهد کرد.

نماینده ویژه اشرف غنی: پاکستان از بازگشت طالبان حمایت نمی کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عمر داودزی نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر این که پاکستان از بازگشت کامل طالبان حمایت نمی کند، اظهارداشت: خروج نیروهای خارجی از افغانستان فرصتی برای دو کشور است تا در روابط خویش را بازنگری نمایند.

داودزی اضافه کرد که در مذاکرات با هیئت پاکستانی به ریاست محمد صادق خان نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان، توافق شد تا دو طرف روابط خود را از نو تنظیم نمایند.

نماینده ویژه اشرف غنی به رادیو آزادی گفت: ما همچنان این نوع شواهد را می بینیم که پاکستانی ها از بازگشت کلی طالبان حمایت نخواهند کرد، اما این که تا چه اندازه از موضع دولت افغانستان حمایت می نمایند، در این قسمت پیشرفت هایی داشته ایم اما هنوز راه طولانی در پیش است.

وی تاکید نمود که روابط کابل و اسلام آباد باید طوری تنظیم گردد که پاکستان دشمنان افغانستان را در خاک خود پناه ندهد و افغانستان نیز در مقابل چنین اطمینانی را به پاکستان دهد.

داودزی در پاسخ به این پرسش که آیا پاکستان با خروج نیروهای خارجی سیاست خود را تغییر می دهد، گفت: پاکستانی ها در حرف درست می گویند اما زمانی که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نمایند معین خواهد شد که در عمل چگونه هستند.

این مقام ارشد افغان اضافه کرد: هیئت پاکستانی این پیغام را آورد که ما با همه امکاناتی که داریم به طور جدی کار می کنیم تا طالبان را متقاعد کنیم که آتش بس را بپذیرد و همچنان طالبان در آینده فرصت های مذاکره را از دست ندهند و اشاره آنها به نشست استانبول بود.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9968

به "نماینده ویژه اشرف غنی: پاکستان از بازگشت طالبان حمایت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه اشرف غنی: پاکستان از بازگشت طالبان حمایت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید