احتیاج کشور به 50 میلیون ماسک در هفته

به گزارش جعبه مهر، میر اشرفی از احتیاج هفتگی به 50 میلیون ماسک در کشور و کوشش برای تامین کالاهای بهداشتی اطلاع داد.

احتیاج کشور به 50 میلیون ماسک در هفته

به گزارش خبرنگار، مهدی میر اشرفی، رئیس کل گمرک ایران در برنامه زنده دو نیمه ماه شبکه دو سیما اظهار کرد: یکی از پیچیده ترین تجارت های جهان را داریم به نحوی که در کشور ما بیش از 25 سازمان مرتبط با تجارت هستند.

وی افزود: به گفته رئیس جمهور بحث هماهنگی این تعداد دستگاه هفت خان نیست و هفتادخان رستم است. این روزها به علت کرونا پر کار ترین دستگاه دولت هستیم علاوه بر این که ما تحت تحریم های ظالمانه نیز قرار داریم. کرونا بسیاری از مرزهای زمینی و هوایی ما را مسدود کرد و ما فشارهای مضاعفی را تحمل کردیم.

میر اشرفی گفت: هشت مرز غربی ما در کشور با شیوع کرونا مسدود شد. تعداد 10 تن از همکاران گمرکی به کرونا مبتلا شدند.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه به واردات اقلام بهداشتی به کشور اشاره نموده و گفت: در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تجارت اقلام پزشکی کردیم. در این روزهای سخت به صورت خاص به صورت تلفنی از صادرات بعضی کالاهای بهداشتی جلوگیری کردیم.

وی افزود: در بحث صادرات آب ژاول، دستکش و مواد شوینده که مزیت های بسیاری زیادی برای اقتصاد کشور داشتند از خروج این مواد جلوگیری کردیم. با همکاری مراجع قضایی اقلام بهداشتی به شبکه بهداشت تزریق شد.

میر اشرفی از ترخیص کالا های بهداشتی در 24 ساعت اشاره نمود و گفت: گمرک ایران در واردات اقلام رکورد شکنی نموده و برای ترخیص کالا های بهداشتی تنها به یک مجوز آن هم تنها از وزارت بهداشت مبنی بر تایید سلامت این اجناس بسنده کرد.

رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دستگاه های فراوری ماسک به کشور وارد شده اند که در روز های آینده به سیستم فراوری کشور متصل می شوند. احتیاج ماسک در کشور به 50 میلیون در هفته می رسد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته 35 میلیون تن کالا وارد شده که 25 میلیون تن از آن کالای اساسی بود که 3 میلیون تن از سال گذشته بیشتر کالا وارد شده است و مردم مطمئن باشند از لحاظ مواد اساسی کم نخواهیم داشت.

وی اعلام کرد: با شرکت های دانش بنیان برای فراوریات بیشتر ماسک با دستگاه های فراوری آن ها در تماس هستیم، از مردم می خواهیم در خانه بمانند و به توصیه های پزشکی اهمیت بدهند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5475

به "احتیاج کشور به 50 میلیون ماسک در هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج کشور به 50 میلیون ماسک در هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید