واکسن بزنید تا کارتان به پیوند ریه نکشد!

به گزارش جعبه مهر، در شرایطی که واکسیناسیون همگانی علیه کووید19 در بسیاری از نقاط دنیا ادامه دارد بسیاری از مردم از زدن این واکسن امتناع می نمایند.

واکسن بزنید تا کارتان به پیوند ریه نکشد!

به گزارش خبرنگاران ، بسیاری از مردم برای نزدن واکسن کرونا دلایل زیادی دارند اما مهم ترین علت آنها این است که از آن می ترسند. عده دیگری هم به علت توهم توطئه انتشار ویروس کرونا واکسن نمی زنند.

به هر حال هم اکنون در سراسر دنیا جنبش های ضدواکسن متعددی شکل گرفته است. اما جاشوآ گارزا که 43 سال دارد یکی از معترضان سابق جنبش ضدواکسن است. او در ابتدای تایید نخستین واکسن کرونا در دنیا به شدت علیه واکسن موضع گرفت و به همه توصیه می کرد این واکسن خطرناک را تزریق ننمایند.

اما به فاصله گذشت چند ماه او به شدت پشیمان است و کاری کاملا برعکس چند ماه گذشته را انجام میدهد یعنی تا آنجا که می تواند دیگران را به زدن واکسن تشویق می نماید، حالا هر نوع واکسنی.

اما علت کار این مرد چیست؟

زمانی که واکسیناسیون در آمریکا شروع شد او می توانست واکسن را بزند اما امتناع نکرد. طولی نکشید که به ویروس کرونا مبتلا شد. او بسیار بدشانس بود چرا که به شدیدترین طیف بیماری مبتلا شده بود. جاشوآ تا مرگ هم پیش رفت اما در نهایت زنده ماند هر چند تاوان بسیار سختی داد. ریه او به شدت آسیب دیده بود و خطر مرگ برای او وجود نداشت. پزشکان چاره ای ندیدند جز اینکه به او ریه پیوند بزنند. این کار هم فایده ای نداشت چرا که بدن جاشوآ ریه نو را پس زد تا دوباره تحت عمل جراحی پیوند این عضو قرار بگیرد.

اکنون جاشوآ با ریه نوش زندگی می نماید و به شدت بابت اینکه علیه واکسن کرونا موضع گرفت و آن را نزد پشیمان است. اگر واکسن را زده بود هرگز به کرونا مبتلا نمی شد و هرگز کارش به پیوند ریه نمی کشید.

بر اساس گزارش ABC News زمانی که بیماری این مرد شدت گرفت او را روی دستگاه اکسیژن رسانی غشای خارج از بدن (ECMO) قرار دادند که به او اجازه می داد نفس بکشد.

در نهایت هم کار او به دو بار پیوند ریه کشید.

جنگ این مرد با کرونا دو ماه آن هم در بدترین شرایط طول کشید. او در دسته افرادی قرار داشت که به شدیدترین نوع کرونا مبتلا شده بود و از شدیدترین عوارض آن هم رنج برد.

این مرد اکنون به شدت پشیمان است و تمام اطرافیان خود را به زدن واکسن تشویق می نماید. او می گوید: اگر واکسن می زدم ریه ام را از دست نمی دادم.

مطالعه اخیر در خصوص کارکنان مراقبت های بهداشتی در بوستون نشان داده است که فقط دریافت یک دوز واکسن کرونا از نوع mRNA می تواند احتمال ابتلا به ویروس را تا 95 درصد کاهش دهد و مواردی که رخ می دهد به احتمال زیاد بدون علامت است.

مطالعات دیگر نشان داده است افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت می نمایند کمتر از یک درصد احتمال ابتلا به ویروس را دارند و مواردی که رخ می دهد خفیف بوده و بهبودی آنها آسان است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10565

به "واکسن بزنید تا کارتان به پیوند ریه نکشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن بزنید تا کارتان به پیوند ریه نکشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید