واکسیناسیون 70 هزار بیمار خاص؛ تا به امروز ، برنامه جدید برای توزیع انسولین قلمی

به گزارش جعبه مهر، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزرات بهداشت از واکسیناسیون 70 هزار بیمار خاص علیه کرونا اطلاع داد و گفت: یکی از اقداماتمان این است که در حال ثبت نام برای بیماران دیابتی هستیم که انسولین قلمی استفاده می نمایند.

واکسیناسیون 70 هزار بیمار خاص؛ تا به امروز ، برنامه جدید برای توزیع انسولین قلمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شادنوش، درباره شرایط واکسیناسیون بیماران خاص، گفت: بر اساس سند ملی واکسیناسیون هنوز در فاز واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج قرار نگرفتیم و قرار بود در بخش دوم فاز دوم تزریق واکسن کرونا به این بیماران انجام گردد که بعد از واکسیناسیون سالمندان و بیماران سالخورده نوبت به بیماران خاص و صعب العلاج می رسید، اما با صحبت هایی که با کمیته فنی واکسیناسیون انجام شد، با تشریح شرایط خواهش کردیم که بیماران خاص و صعب العلاج سهمی از سهم کلی واکسیناسیون کشور داشته باشند. به همین دلیل درصدی از هر محموله واکسنی که در کشور توزیع شد، برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده شد.

شادنوش گفت: بر این اساس تا به امروز چیزی حدود 70 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در کشور علیه کووید-19 برحسب اولویت هایی که وجود داشته، واکسینه شدند. به طوری که بیماران دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی و... که بیشتر باید به مراکز درمانی مراجعه می کردند، در اولویت بودند تا به مرور واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج کامل گردد.

وی گفت: با در اختیار دریافت واکسن کرونای کافی به سرعت می توان تمام بیماران خاص، صعب العلاج و نادر را تحت پوشش واکسیناسیون قرار داد. طبق سامانه وزارت بهداشت 540 هزار بیمار نادر و خاص و صعب العلاج داریم که 70 هزار نفر از آنها تا به امروز واکسن را دریافت نموده اند.

شادنوش درباره واکسیناسیون بیماران خاص در مراکز تجمیعی تعیین، گفت: به مرور زمان برای بیماران خاصی که موعد واکسیناسیون شان فرا می رسد، پیامک می رود که در چه ساعتی، چه روزی و چه مرکزی حضور داشته باشند.

وی درباره اینکه اگر بیمار خاص یا نادری احیانا در سامانه وزارت بهداشت ثبت نبود، چه کاری باید انجام دهد، گفت: بیماران خاص و نادر در سامانه ما ثبت هستند. زیرا به دارو و ... احتیاج دارند و باید در سامانه ما ثبت شده باشند. با این حال اگر در حوزه بیماری هایی که اعلام کردیم ثبت می کنیم، کسی ثبت نشده است باید حتما در سامانه مدیریت بیماری های نادر وزارت بهداشت ثبت شده باشند و می توانند به امور بیماری های معاونت درمان دانشگاه ها مراجعه نمایند و برای ثبت خود اقدام نمایند.

شادنوش گفت: در بیماری هایی مانند پیوند اعضا، CF، ام اس و تالاسمی و هموفیلی کسی باقی نمانده که در سامانه ما ثبت نشده باشد. زیرا به مرور هر خدمتی که بخواهیم به این افراد ارائه کنیم، فقط به کسانی که در سامانه های ما ثبت شده باشند، ارائه می گردد. بنابراین بیمارانی که ثبت نشده اند، حتما برای ثبت اطلاعاتشان مراجعه نمایند. بقیه بیماران را هم به مرور اعلام می کنیم.

وی گفت: گام بعدی که بسیار مهم است این است که برای بیماران دیابتی است که انسولین قلمی استفاده می نمایند، در حال ثبت نام هستیم. این افراد حتما به مراکز تخصصی که از سوی دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده، مراجعه نموده و اطلاعاتشان را ثبت نمایند. در ماه های آینده به مرور فقط به کسانی انسولین قلمی تعلق می گیرد که در سامانه ثبت اطلاعات شده باشند.

شادنوش گفت: بنابراین هر دانشگاه علوم پزشکی یکسری مرکز تخصصی را اعلام نموده که دیابتی هایی که انسولین قلمی دریافت می نمایند، جهت ثبت اطلاعاتشان به این مراکز مراجعه نمایند. ما یک فرصت یک ماهه گذاشتیم و ممکن است مهلت را یک ماه دیگر هم تمدید کنیم، اما همه بیماران هرچه سریعتر مراجعه نمایند که دچار اختلال نشوند. بنابراین توزیع پن انسولین ازطریق سامانه مدیریت بیماری های نادر ساماندهی می گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10175

به "واکسیناسیون 70 هزار بیمار خاص؛ تا به امروز ، برنامه جدید برای توزیع انسولین قلمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 70 هزار بیمار خاص؛ تا به امروز ، برنامه جدید برای توزیع انسولین قلمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید