وصولی چک های بانکی افزایش یافت

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - وصول چک های بانکی در دی سال جاری از نظر مبلغ 14.9 درصد افزایش یافت.

وصولی چک های بانکی افزایش یافت

براساس گزارش بانک مرکزی، در دی ماه سال جاری در کـل کشـور 626 هـزار فقـره چـک رمـزدار بـه ارزشـی معادل 108 هزار و 200 میلیارد تومان وصول شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 28.5 و 14.9 درصد افزایش داشته است.

در ماه مورد آنالیز، در استان تهران 198 هزار فقـره چـک رمـزدار بـه ارزشـی معادل 59 هزار و 300 میلیارد تومان وصول شد که در این ماه، 49.4 درصد از تعداد چک های رمزدار وصولی در سه استان تهـران (31.7 درصـد)، اصفهان (9.9 درصد) و خراسان رضوی (7.8 درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها دارا بوده اند.

همچنین 66.1 درصد از ارزش چک های فوق در استان های تهران (54.8 درصد)، اصفهان (6.4 درصد) و خراسان رضوی (4.9 درصد) وصول شده است.

لازم به ذکر است؛ چک های عادی به چک هایی گفته می گردد که اشخاص به حساب جاری خود صادر نموده و دارنده آن تضمینی جز اعتبار صادرکننده آن ندارد. گیرنده وجه چک ممکن است خود صادرکننده یا حامل آن بوده یا چک در وجه شخصی مشخص یا به حواله کرد آن صادر شده باشد.

علاوه براین، چک های رمزدار چک هایی هستند که بنا به درخواست مشتری و به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی توسط بانک به عهده همان بانک یا شعب آن و همچنین می توانند بر عهده سایر بانک ها تحت عنوان چک رمزدار بین بانکی صادر گردد. این قبیل چک ها جهت تسهیل و تسریع در نقل و انتقال وجوه بین بانکی صادر شده و پرداخت وجه آن توسط بانک صادرکننده تضمین می گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9260

به "وصولی چک های بانکی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وصولی چک های بانکی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید