چرا یارانه کرونا واریز نشد؟

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، در یک سالی که از شروع شیوع ویروس کرونا می گذرد دولت برای یاری به اقشار آسیب دیده طرح های حمایت معیشتی را دستور کار قرار داد.

چرا یارانه کرونا واریز نشد؟

در چند ماه اول دولت پرداخت یارانه 200 تا 600 هزار تومانی را به حساب سه میلیون نفر در دستور کار قرار داد که در پنج نوبت تکرار شد.

در بهار سال جاری مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا نیز پرداخت شد که همه یارانه بگیران نقدی می توانستند متقاضی وام باشند. در نهایت حدود 21 میلیون خانوار این وام را دریافت کردند.

در آذر ماه دولت مصوب کرد که مرحله دوم وام یک میلیون تومانی و یارانه کرونا پرداخت گردد. در مورد وام، دولت دست متقاضیان را باز نگذاشت و خاطرنشان کرد که هفت میلیون خانوار مشمول این وام شده اند.

در شروع پاییز سال جاری، مجلس طرح پرداخت شش نوبت یارانه را به 60 میلیون نفر تصویب کرد اما در نهایت طبق توافق مجلس هم تعداد یارانه بگیران کم شد و هم تعداد نوبت های پرداختی از شش به چهار نوبت کاهش یافت.

برای یارانه جدید کرونا دولت چند شرط را معین کرد تا از این طریق تعداد یارانه بگیران را کم کند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد که خانوارهای فاقد درآمد و بیمه که در لیست یارانه بگیران معیشتی قرار دارند جزو مشمولان این طرح هستند. همچنین کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند این یارانه را دریافت می نمایند.

در هر دو ماه آذر و دی، مبلغ 100 هزار تومان به حساب 25 میلیون نفر از افراد بدون درآمد و بیمه که یارانه بنزین دریافت می نمایند واریز شد و 9 میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبلغ 120 هزار تومان دریافت نموده اند.

هم وام و هم یارانه کرونا با اعتراض شدید مردم روبرو شد و پس از گذشت دو ماه هنوز متقاضیان بسیاری هستند که نسبت به اجرای ناقص این دو یاری حمایتی و جذف تعداد زیادی از مردم معترض اند.

من نه حقوق میگیرم نه بیمه چرا برا من اصلا چیزی واریز نمیشه کسی میدونه جریان چیه

منم کارگرم دوماهه بیکار شدم تصادفم کردم تو خونه افتادم به غیر یارانه هیچی بهم ندادن تازه مستاجرم هستم فقط یک موتور از دار جهان دارم

من کارگر هستم سه ماه است بیکارم مشکل اقتصادی فراوان دارم به من هم معیشت کرونا تعلق نگرفته ایا انصاف است

ما یه خانواده 4نفزه مستاجر نه خونه ای نه ماشین نه حقوق ماهیانه شوهرم کارگر .یارانه کرونایی تعلق نگرفته واقعن بی انصافی

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8982

به "چرا یارانه کرونا واریز نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا یارانه کرونا واریز نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید