چگونه پول خرج کنیم و چگونه بفهمیم چه چیزهایی ارزش پول خرج کردن دارند؟

به گزارش جعبه مهر، برخی از ما مسائل بسیاری در شیوه صحیح خرج کردن پول داریم. اغلب مواقع مشکل اصلی درآمد پایین نیست، بلکه بسیاری از ما نمی دانیم چگونه پول خرج کنیم و درآمد خود را صرف هزینه های غیرضروری می کنیم. در این مطلب روش هایی معرفی می کنیم که استفاده از آن ها می تواند موجب تقویت هوش مالی و کاهش مخارج غیرضروری شود. به علاوه می توانید با مسائلی که پول خرج کردن برای شان ضروری است آشنا شوید.

چگونه پول خرج کنیم و چگونه بفهمیم چه چیزهایی ارزش پول خرج کردن دارند؟

چگونه پول خرج کنیم ؟

1. امور مالی خود را پیگیری کنید

قبل از این که یاد بگیرید چگونه هوشمندانه پول خرج کنید، ابتدا باید بدانید پول تان صرف چه چیزهایی می شود. پس برای مخارج خود بودجه بندی داشته باشید و میزان درآمد و هزینه های تان را پیگیری کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی فرصت هایی که موجب هزینه های غیرضروری هستند را حذف کنید.

2. در مورد مزایا و معایب طولانی مدت خریدها فکر کنید

بسکمک از خریدها با تصمیماتی لحظه ای و احساسی انجام می شوند. بنابراین حتماً قبل از خرید به عواقب آن فکر کنید. البته منظور وسواس به خرج دادن در خرید یک شکلات نیست! نکته مهم در اینجا، فکر کردن به عواقب طولانی مدت خریدهای نسبتاً بزرگ است. سؤالاتی از خود بپرسید. سؤالاتی مانند هزینه این خرید را تا چند وقت دیگر می توانم جبران کنم؟ اصلاً آیا می توانم جبران کنم؟ یا قرار است مقروض شوم؟ آیا مسائلی که پس از آن ایجاد خواهد شد، ارزش دارند؟ چنین سؤالاتی می توانند ارزش واقعی آن خرید را تعیین کنند.

دست از چشم و هم چشمی بردارید

3. از تلاش برای متأثر کردن دیگران دست بردارید

تقریباً نیمی از خریدهای ما برای تحت تأثیر قرار دادن اطرافیان صورت می گیرد. از ماشین های گران قیمت گرفته تا لباس های برند، همه و همه معمولاً به دلیل چشم و هم چشمی است تا لذت بردن از خرید. در واقع این پدیده نیز یکی از نشانه های کمبود اعتماد به نفس است و ما بیشتر نگران عقب ماندن از دیگران و احساس ضعفی که در مقابل آن ها داریم، هستیم. بنابراین باید سعی کنید پول خود را صرف چیزهایی که کنید که خودتان واقعاً از آن لذت می برید، نه دیگران.

4. عادت های مالی بد خود را کشف کنید

یکی از گام های مهم در حذف هزینه های غیرضروری، کشف عادت های مالی بد است. به عنوان مثال عادت هایی مانند تفریحات گران قیمت، بیش از حد غذا خوردن در رستوران ها و بیرون از خانه، صرف هزینه زیاد برای خرید لباس و مسائلی از این قبیل که گاهی اوقات بخش بزرگی از هزینه های غیرضروری را به خود اختصاص می دهند.

چگونه پول خرج کنیم - پس انداز کنید

5. پس انداز کنید

برخی افراد ذاتاً توانایی خوبی در پس انداز کردن دارند، اما برخی دیگر به محض این که پول به دست شان می رسد، آن را خرج می کنند. اگر خود را یکی از افراد گروه دوم می دانید، سعی کنید دیدگاه خود را تغییر دهید. دیدگاهی اتخاذ کنید که ارزش پس انداز را ارزیابی کند. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که مزیت های پول پس انداز شده بسیار بیشتر از خریدهایی است که در گوشه اتاق تان خاک می خورند.

6. سرمایه گذاری کنید

هنر هوشمندانه خرج کردن تنها این نیست که بدانیم چگونه پول خرج کنیم تا از هزینه های غیرضروری پیشگیری کرده باشیم. بلکه باید بدانیم با پول پس انداز شده خود چه کنیم. باید روشی پیدا کنیم که در راستای اهداف مالی مان باشد. یکی از رازهای پیروزیت افراد ثروتمند، توانایی سرمایه گذاری صحیح است.

مهم نیست جوان یا مسن هستید یا حتی پول کمی برای سرمایه گذاری دارید. سعی کنید این باورهای محدودکننده را به ذهن خود راه ندهید و پول تان را در جایی مطمئن سرمایه گذاری کنید. در نتیجه با گذشت زمان ارزش آن افزایش یافته و به منبع درآمدی خوب تبدیل می شود.

چه چیزهایی ارزش پول خرج کردن دارند؟

امروزه صرف هزینه برای خود در راستای بهبود سلامت و ارتقاء آگاهی یکی از ملزومات پیروزیت در زندگی و پیشرفت است. پس سعی کنید به جای خرج کردن کردن پول برای چیزهای بی ارزش، پول تان را در جهت رشد و سلامتی تان هزینه کنید.

1. پیشرفت شغلی

اغلب ما هزینه های زیادی برای آموزش ها و دوره های مختلف صرف کرده ایم. این هزینه ها پس از فارغ التحصیلی یا انتها دوره به اتمام می رسند. حال زمان شاغل شدن است. در ابتدای این دوره از زندگی، به احتمال زیاد درآمد کمی عایدتان شود، اما می توان با پیشرفت و افزایش مهارت ها درآمد را هم افزایش داد. باید آموزش ها و مهارت های لازم در شغل خود را دریافت کنید. پس به دنبال مناسب ترین روش ها بگردید و از خرج کردن پول برای آن ها نترسید.

برای تناسب اندام خود هزینه کنید

2. تناسب اندام

می دانیم که ورزش منظم، از مسائل جسمی و بسکمک از بیماری ها پیش گیری می کند. همچنین درمان بیماری های جسمی هزینه های بسکمک نیاز دارند. به طوری که برای درمان بیماری های قلبی عروقی سالیانه میلیاردها تومان پول صرف می شود.

از آنجایی که بسکمک از خدمات ورزشی رایگان هستند، هزینه کردن برای ورزش و تناسب اندام برای اغلب مردم سخت است. به طور مثال آن ها می گویند، چرا پول خرج کنیم وقتی می توانیم کاملاً رایگان با استفاده از دستگاه های موجود در برخی از پارک ها ورزش کنیم؟

حقیقت این است که ورزش کردن و شروع یک سبک زندگی سالم برای بیشتر ما کار بسیار سختی است، اما برای افزایش انگیزه خود، می توانید ورزش هایی که واقعاً از آن ها لذت می برید را انجام دهید یا لباس ورزشی مورد علاقه خود را تهیه و به هنگام ورزش بپوشید.

همیشه به یاد داشته باشید که هزینه های یک سبک زندگی سالم، به مراتب کمتر از هزینه های درمان بیماری است.

3. سلامت روان

تحقیقات ثابت کرده است تقریباً از هر 5 بزرگسال، یک نفر مبتلا به مسائل روحی و روانی است. در حالی که فقط 41 درصد از این تعداد، به دنبال درمان هستند. عوامل زیادی می تواند علت این موضوع باشد، اما شایع ترین علت هزینه های درمانی است. بسکمک از مردم روان درمانی را یک روش لاکچری می دانند! در حقیقت اغلب ما بیماری روانی را اصلاً بیماری نمی دانیم و روان درمانی را نیز تنها روشی برای درد و دل ثروتمندان می دانیم! به همین علل است که اغلب میلی به پول خرج کردن برای مشاوره و روان درمانی نداریم.

بنابراین اگر از مسائل روحی رنج می برید، روان درمانی کاری غیرضروری نیست. فرض کنید بازوی شما آسیب دیده یا شکسته است. در این صورت آیا به پزشک مراجعه نمی کنید؟ به طور حتم به پزشک مراجعه کرده و هر چه سریع تر راه های درمان را در پیش می گیرید. پس در مورد مسائل روحی تان هم به همان اندازه جدی باشید.

4. همسر

برخی زوجین پس از مدتی زندگی مشترک دچار مسائلی می شوند. این مسائل می تواند منجر به نارضایتی های بسیار یا حتی طلاق شود. یکی از متداول ترین علل ایجاد مسائل بین زوجین، نارضایتی مالی است. برای رفع مشکل و حفظ زندگی مشترک خود، می توانید از روش پیشنهادی ما استفاده کنید. می توانید صندوقی به نام صندوق عاشقانه تهیه کنید و هر ماه مقداری تعیین از درآمد خود را در آن قرار دهید.

بهتر است هر دو طرف این کار را انجام دهند و پس اندازی مشترک برای اهدافی مشترک کنار بگذارند. از این پول می توانید برای خرید هدیه استفاده کرده و همسرتان را راضی کنید. گاهی اوقات حتی نیاز به مناسبت خاصی نیست و می توانید با خرید هدیه ای او را غافلگیر کنید.

توجه کنید که این هدایا لزوماً نباید گران قیمت یا عجیب و غریب باشند. تنها هدیه ای از روی عشق که قدردانی و محبت شما به همسر را نشان دهد، کافی است.

به تفریحات شخصی خود اهمیت دهید

5. تفریحات شخصی

بسکمک از ما در کودکی آرزوهایی داشتیم که با بزرگ شدن مان به فراموشی سپرده شدند. شاید همیشه دوست داشته اید نقاشی بکشید یا یک ورزش جدید یاد بگیرید. شاید هم علاقه به یادگیری زبانی جدید داشته اید اما به دلایلی پیروز به رسیدن به آرزوهای خود نشده اید. چرا اکنون سعی نمی کنید برخی آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کنید؟

شاید بگویید چگونه پول خرج کنیم وقتی می دانیم رسیدن به این آرزوها دیگر بی فایده است، اما این گونه نیست. باید به یاد داشته باشید زندگی تنها یک بار است و رسیدن به برخی آرزوها و لذت ها حق شماست. حتی شاید بگویید صرف هزینه برای چنین کارهایی غیرضروری و اضافی است. اما این علت چندان قابل قبول نیست. ما کار می کنیم تا زندگی لذت بخش تری داشته باشیم. پس چرا خود را از تمام لذت ها محروم کنیم؟ آیا لیاقت نداریم که مقداری از درآمدمان را صرف خود کنیم؟

6. امور خیریه

مطالعات نشان می دهد سخاوتمندی موجب شادی بیشتر انسان می شود. اگر اعتقادی به امور خیریه دارید، مقداری از پول خود را صرف کمک به آن ها کنید. احساس مؤثر بودن در رفع مسائل نیازمندان، می تواند احساس شادی و رضایت قلبی را برای شما به ارمغان آورد.

سخن انتهای

همانطور که گفتیم مهم ترین سؤالات انسان امروز معمولاً این است که چگونه پول خرج کنیم یا چگونه پولدار شویم؟ باید گفت روش های صحیح پول خرج کردن بیشتر متناسب با شرایط شخصی فرد است و هر کسی می تواند باتوجه مسائل و مسائلی که خاص خودش است، برنامه ای برای بهتر پول خرج کردن بریزد. با این حال، روش های مذکور روش هایی نسبتاً عمومی هستند که تقریباً همه می توانند از آن ها برای داشتن برنامه ای بهتر کمک بگیرند. آیا برنامه ای برای مدیریت مخارج خود دارید؟ آیا روش دیگری برای این کار می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7415

به "چگونه پول خرج کنیم و چگونه بفهمیم چه چیزهایی ارزش پول خرج کردن دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پول خرج کنیم و چگونه بفهمیم چه چیزهایی ارزش پول خرج کردن دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید