کاتو در یک نگاه

به گزارش جعبه مهر، کاتو نام منطقه ای توریستی در کشور تایلند است که مهم ترین شهر آن پاتونگ به شمار می رود. سواحل متعدد، مراکز خرید و جاذبه های متنوع توریستی، این منطقه را به بهشت گردشگران تبدیل کرده است.

کاتو در یک نگاه

اگر قصد دارید با تورهای پوکت، به این منطقه زیبا و توریستی، با سواحل بی نظیر و سرگرمی های بسیار سفر کنید، بهتر است مقاله زیر را بخوانید.

کاتو (Kathu) یکی از مناطق استان پوکت در کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این منطقه که در نواحی غرب جزیره پوکت واقع شده است، از شمال با منطقه تالانگ، از شرق و جنوب با پوکت، مرکز استان و از غرب با دریای آندامان همسایه محسوب می شود. فاصله منطقه کاتو از پوکت، حدود 11 کیلومتر و از بانکوک، پایتخت تایلند، 850 کیلومتر است.

منطقه کاتو از سه زیرمنطقه به نام های کاتو، پاتونگ و کامالا تشکیل می شود. جمعیت کل منطقه کاتو بیش از 43500 نفر و مساحت آن حدود 67 کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان منطقه را بودایی ها شامل شده اند و مسلمانان در رده بعدی قرار گرفتند. زبان رسمی مردم کاتو، تایلندی است.

در 1938، منطقه کاتو به عنوان زیرمجموعه ای از شهر پوکت، مرکز استان تنزل پیدا کرد و دوباره در سال 1959، به عنوان منطقه ای مستقل رسمیت یافت. در سال 2004 و با وقوع زلزله در اقیانوس هند، کاتو دچار سونامی بزرگی شد. این حادثه خرابی های زیادی در نواحی ساحلی و داخلی به بار آورد و عده زیادی از مردم کشته شدند. این منطقه را تا امروز به میزان زیادی احیا و باسازی کردند.

کاتو مانند دیگر مناطق کشور، تحت حکومت یکپارچه تایلند واقع شده است. نوع حکومت، پادشاهی مشروطه به شمار می رود و سیستم اداره کشور به سیستم پارلمانی وست مینستر نزدیک است. بالاترین مقام به سران نظامی کشور تعلق دارد و دولت نیز از سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه تشکیل شده است.

آب و هوای کاتو موسمی به شمار می رود و میزان تغییرات دما در طول سال اندک است. بیشترین میزان بارندگی در فصل بهار و تابستان صورت می گیرد و خشک ترین ماه سال فوریه محسوب می شود. متوسط دمای هوا در طول سال از 22 تا 33 درجه سانتی گراد متغیر است.

نزدیک ترین فرودگاه به کاتو، فرودگاه بین المللی پوکت (Phuket International Airport) به شمار می رود که در فاصله 34 کیلومتری واقع شده است و در آن پروازهایی از/ به مسکو، سئول، پکن، ملبورن، کوالالامپور، استانبول، تهران (فصلی) و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر، برقرار است. برای جابجایی های درون منطقه و درون شهری می توانید از تاکسی و سونگ تائو استفاده کنید.

مهم ترین ریزورت در منطقه کاتو، پاتونگ نام دارد. این ریزورت مرکز خرید و تفریحات شبانه جزیره پوکت محسوب می شود و با تعداد زیاد هتل ها، بهشت توریست ها در کشور تایلند است. پاتونگ از اواخر دهه 1980، محبوبیت خاصی میان گردشگران اروپایی و آمریکایی پیدا کرده است.

فیل و قورباغه های چوبی و فلزی، وسایل اسپا و پارچه های ابریشم تایلندی از سوغاتی های کاتو هستند. شما برای خرید می توانید به بازار شبانه مالین پلازا (Malin Plaza)، مرکز خرید جانگ سیلون (Jungceylon) و بازار اتوپ پاتونگ (OTOP Patong) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های کاتو می توان جاده بانگلا (Bangla Road)، ساحل پاتونگ (Patong Beach)، ساحل آزادی (Freedom Beach)، ساحل تری ترانگ (Tri Trang Beach) و استادیوم بوکس بانگلا (Bangla Boxing Stadium) را نام برد.

دیگر دیدنی های کاتو شامل معبد وات سوان خیری وونگ (Wat Suwan Khiri Wong)، ساحل کامالا (Kamala Beach)، پارک موضوعی پوکت فانتاسی (Phuket FantaSea) و استادیوم بوکس پاتونگ (Patong Boxing Stadium) می شود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: کجارو / tripadvisor.com / phuket.com / weather-and-climate.com / en.wikipedia.org / en.wikipedia.org
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3707

به "کاتو در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاتو در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید