کاخ سفید گزارش استیضاح را رد کرد

به گزارش جعبه مهر، کاخ سفید گزارش استیضاح منتشر شده از سوی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا را رد نموده است.

کاخ سفید گزارش استیضاح را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید ضمن رد گزارش استیضاح که از سوی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان منتشر شده است، بیان کرد: این گزارش هیچ گونه سند و مدرکی درباره کارهای اشتباه توسط دونالد ترامپ ارائه ننموده است.

استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی خطاب به آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: در خاتمه فرایند شرم آور یک طرفه، شیف و دموکراتها در نهایت نتوانستند هیچ گونه سند و مدرکی را درباره کارهای اشتباهی که توسط ترامپ صورت گرفته است، ارائه دهند. این گزارش چیزی غیر از سرخوردگی های آنها نبوده است.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه با انتشار گزارش 300 صفحه ای دونالد ترامپ را متهم کردند که با دخالت خارجی قصد پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را داشته، به امنیت ملی ضربه زده و کوشش و کارزار بی سابقه ای را برای جلوگیری از اقدامات قانونی کنگره انجام داده است.

این اتهامات دموکراتها می تواند پایه و اساس هرگونه طرح استیضاح رسمی ترامپ باشد. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم نموده و اضافه کرد: ترامپ از یاری ارتش آمریکا استفاده نموده است تا رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقاتی که در نهایت از نظر سیاسی به نفع وی تمام می گردد، تحت فشار قرار دهد.

دموکراتها همچنین ترامپ را متهم نموده اند که در جهت تحقیقات مجلس نمایندگان کارشکنی نموده و حاضر به ارائه اسناد و مدارک لازم نشده و جلوی مشاوران و دستیاران ارشد کاخ سفید را برای حضور در نشست های استماع و شهادت گرفته است.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم نموده است که یاری نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش نموده است.

ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی اتهامات مطرح شده را رد نموده اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه ای را شروع خواهد نمود که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4123

به "کاخ سفید گزارش استیضاح را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید گزارش استیضاح را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید