یک آخر هفته طولانی با کتاب در کشور اسکاتلند

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، آخر هفته طولانی کتاب اسکاتلند هر سال در اواخر فصل بهار با برگزاری جشن ها و فستیوال های ادبی برگزار می گردد ولی سال جاری قرار است به طور دیجیتالی در سایت این فستیوال از تاریخ 10 تا 13 ماه ژوئن برگزار گردد. مسئولان اسکاتلندی هر سال در این فستیوال از نویسندگان مطرح بریتانیایی برای سخنرانی دعوت می نمایند.

یک آخر هفته طولانی با کتاب در کشور اسکاتلند

آخرهفته کتاب اسکاتلند سال جاری به نمایشگاهی از کتاب های مختلف داستانی در ژانرهای مختلف تبدیل شده است که قرار است در کنار برنامه های کتاب خوانی یک سری کنفرانس ها و مراسم آنلاین با حضور نویسندگان مشهور برگزار گردد. البته همانطور که مسئولان اسکاتلندی می گویند این مراسم به هیچ وجه شبیه یک نمایشگاه کتاب نخواهد بود چون قصد دارند بیشتر درباره ادبیات اسکاتلند و فرآیند چاپ و نشر کتاب در آینده صحبت نمایند.

از جمله برنامه های سال جاری فستیوال هفته کتاب اسکاتلند همانطور که انتظار می رفت حضور نامزدهای نهایی بوکر مثل گریم مک ری برنت در کنفرانس های مجازی این رویداد است. قرار است برنت در این فستیوال درباره رمانش صحبت کند.

انجمن تصویرگران کتاب کودک ادینبورگ هم در این فستیوال کارگاه هایی مجازی برگزار خواهند کرد که حضور هنرمندان و تصویرگران کتاب های کودک در این کشور مثل کیت میلنر، الکس رنتون اعلام شده است. ماریون سینکلر مدیر اتحادیه ناشران اسکاتلند گفته است که با وجود لغو بسیاری از نمایشگاه های کتاب در سال های گذشته به نظر می رسد این فستیوال بیشتر به آنالیز شرایط نشر و چاپ کتاب در دوران بعد از کرونا بپردازد.

وی گفت: هم اکنون بسیاری از کتابفروشان اسکاتلندی در سال گذشته با مسائل بسیاری روبرو شدند و حالا این فستیوال فرصت خوبی برای احیای دوباره فروش و عرضه کتاب و ترویج کتابخوانی در بین خانواده هاست. حالا که کتابفروشی ها به تدریج در حال بازگشایی هستند فستیوال هفته کتاب اسکاتلند آغاز خوبی برای رونق دوباره فروش و مطالعه کتاب خواهد بود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10433

به "یک آخر هفته طولانی با کتاب در کشور اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آخر هفته طولانی با کتاب در کشور اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید