طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه در کمترین زمان

به گزارش جعبه مهر، در بین غذاهای ایتالیایی، ماکارونی و پاستا از شناخته شده ترین و لذیذترین غذاها هستند که تنوع زیادی هم دارند. پاستا را در انواع و شکل های مختلفی می توان طبخ کرد. پاستا با سس قارچ نیز یکی از این انواع است. بعضی از افراد پاستا را با گوشت طبخ می نمایند، بعضی دیگر آن را بدون گوشت و با سس مخصوص درست می نمایند. در حالت کلی می توان گفت پاستا یک غذای مجلسی و شیک است که در تهیه آن بنا بر سلیقه و ذائقه هر شخص از مواد اولیه متفاوتی استفاده می گردد. از مزیت های این خوراکی این است که می توانید آن را در مدت زمان کوتاه و با صرف هزینه کم در منزل خودتان تهیه کنید.

طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه در کمترین زمان

از پر طرفدارترین پاستاها می توان به پاستا با سس ریحان و گوجه، پاستا با سس قارچ و گوشت، پاستا آلفردو و … اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه پاستا با سس قارچ را به همراه نکات کاربردی توضیح دهیم. همراه ما باشید.

پاستا با سس قارچ

پاستا با سس قارچ

موادی که برای تهیه پاستا با سس قارچ احتیاج دارید، شامل موارد زیر است:

مواد اولیهمقدار
پاستانصف بسته
قارچبه میزان دلخواه
سینه مرغ1 عدد عظیم
پیاز1 عدد متوسط
سیر رنده شده2 حبه
پنیر پیتزابه مقدار دلخواه
خامه صبحانهنصف بسته
جعفری خرد شدهبه میزان دلخواه
ادویه، نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه پاستا با سس قارچ

برای تهیه این نوع پاستا عالی و خوشمزه، در ابتدا پیاز را خلالی خرد نموده و آن را با روغن یا کره تفت دهید و بعد از آن که پیاز کمی طلایی و سرخ شد، سیر را به آن اضافه کنید و همراه پیاز تفت دهید. سینه مرغ را صورت مربع شکل کوچک خرد کنید و به ظرف پیاز و سیر اضافه کنید و بگذارید بپزد.

حالا یک قابلمه جداگانه برداشته، آب را همراه با مقداری نمک بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. وقتی آب به جوش آمد، پاستاها را درون قابلمه بریزد و هم بزنید تا به هم نچسبند.

پس از آن که مطمئن شدید، فیله ها پخته شدند، قارچ را به صورت ورقه ورقه خرد نموده و به آن اضافه کنید. پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ ها یک قاشق آبلیمو به مواد خود اضافه کنید.

پس از آن که قارچ ها سرخ شدند، شیر و خامه را همزمان اضافه نموده و هم بزنید تا سس غلیظی به دست آید.

در این مرحله، نوبت اضافه کردن جعفری و ادویه جات به میزان دلخواه است.

در مرحله آخر، باید پنیر پیتزا را اضافه کنید. دقت داشته باشید که پنیر نباید زیاد روی حرارت بماند، زیرا کامل آب می گردد و حالت کشی خود را از دست می دهد.

تقریبا می توان گفت پاستا آماده شده است. حالا پاستا را آبکش کنید و کمی داخل تابه تفت دهید و سس تهیه شده را روی آن بریزید و نوش جان کنید.

نکته مهم: زمان تهیه سس و زمان پخت پاستا باید همزمان باشد؛ زیرا اگر پاستا زودتر پخته گردد، ممکن است خمیر گردد و اگر سس زودتر آماده گردد، سرد می گردد. پس حتما به این نکته توجه داشته باشید.

نکات کاربردی

  • پاستا با سس قارچ را به صورت جداگانه هم می توانید سرو کنید. یعنی هنگام سرو، پاستا را در یک ظرف جداگانه و سس را در یک ظرف دیگر بریزید.
  • برای لذیذتر شدن شدن می توانید مقداری فلفل دلمه ای را همراه با مواد خود تفت دهید و سس خود را با فلفل دلمه تهیه کنید.
  • به جای استفاده از مرغ، می توانید همین پاستا را با گوشت تکه ای تهیه کنید.

کلام آخر

اگر از جمله افرادی هستید، که بیشتر مواقع وقت کمی برای آشپزی دارید، به شما پیشنهاد می کنم پاستا با سس قارچ را به راحتی در منزل خود تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. حتی زمانی که مهمان دارید و زمان زیادی برای تهیه غذاهای مجلسی پر زحمت ندارید، پاستا بهترین گزینه برای شماست. زیرا هم غذایی شیک و مجلسی محسوب می گردد و هم زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست. شما برای تهیه انواع پاستا از چه موادی استفاده می کنید؟ تجربیات خود را در این زمینه به وسیله ارسال پیغام با ما و همراهان مجله انگیزه در میان بگذارید. اگر به انواع پاستا و ماکارونی علاقه مندید می توانید طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی را نیز در سایت انگیزه بخوانید و بهره ببرید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7409

به "طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه در کمترین زمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه در کمترین زمان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه در کمترین زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید